Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin sayısal canlandırma tekniklerini görsel iletişim tasarımı çalışması içinde düzenleyerek, çeşitli hareketli unsurlarla birleştirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Canlandırma, modelleme teknikleri, üç boyutlu modellemede nesne, ışıklandırma, karakter tasarımı tasarımın hareketlendirilmesi konularını içermektedir.

Haftalık Ders Konuları

1Bilgisayar destekli animasyon programlarının tanımlanması
2Canlandırmanın tarihi ve gelişiminin tanımı.
3Hareketli grafik oluşturma süreçlerinin anlatılması.
4Kullanıcı ara yüzünün tanımlanması
5Basit objeler ve eğriler oluşturma konusunun örneklerle gösterilmesi
6Modelleme tekniklerinin kavranması
7Ara sınav
8Kaplama, renklendirme ve dokulandırma konularının uygulanması
9Bilgisayar ortamında üç boyutlu nesne modellemesi
10Işıklandırma ve gölgelendirme teknikleri
11Özgün karakterler tasarlanması
12Modellenen üç boyutlu tasarımın hareketlendirilmesi
13Sahneler hazırlanması ve efekt araçlarının kullanımı
14Animasyon hazırlama süreçleri

Kaynaklar

Blender 3D: Noob to Pro
Blender Basics: A Classroom Tutorial Book (5th Edtion, 2017; 4th Edition, 2011)
Karakter Tasarımı : Mehmet Naci Dedeal. Epilson Yayınevi 2018