Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin, marka kavramını daha geniş bir biçimde değerlendirerek marka yapılandırma konusunda gerekli olan stratejik bilgileri edinmelerini, markanın üründen farklılığını göstererek ne olduğu ve neden önemli olduğu üzerine yoğunlaşmasını sağlamaktadır.
Dersin İçeriği Marka ve markayla ilişkili temel kavramlar, yaratıcı strateji ve mesaj stratejisi bakımından marka konumlandırma çalışmaları, marka yönetimine dayalı uygulamalar ve çeşitli marka simülasyonları ve örnek çalışmalar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş, Algı, Algılama Kavramlarına Giriş, Algı Yönetimi Süreci
2Marka Dünyasını Tanıma, Marka Kavramına Giriş, Kavramsal Boyutuyla Marka
3Marka Fonksiyonları, Çeşitleri ve yararları
4Marka kimliği ve Marka kişiliği
5Marka imajı ve Marka Değeri
6Marka Sadakati
7Marka Farkındalığı ve Ürün/Marka yerleştirme
8Ara Sınav
9Marka Farkındalığı ve Ürün/Marka yerleştirme
10Algılanan Kalite
11Marka Çağrışımları
12Marka Konumlandırma stratejileri
13Marka Konumlandırma stratejileri
14Marka yaratmanın 22 Kuralı

Kaynaklar

Tosun, N. Babür (2010). İletişim Temelli Marka Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları
Roberts, Kevin (2010). Lovemarks Etkisi, İstanbul: Hümanist Kitap Yayıncılık
Lindstrom, Martin (2006). Duyular ve Marka, İstanbul: Optimist Yayıncılık
Batı, Uğur (2015). Marka Yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları.
İslamoğlu, A. Hamdi ve Fırat, Duygu (2016). Stratejik Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları