Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, görsel iletişim tasarımın kapsamında toplumsal sorunlar oyun tasarımı üzerinden özgün ve yaratıcı çözümler üretmek.
Dersin İçeriği Öğrenciler dijital oyun tasarımının temel paradigmalarını öğrenerek oyun tasarlamayı öğrenir. Bu amaçla verilecek teorik bilginin ardından vektörel programlar vasıtasıyla; toplumsal problemlere görsel iletişim tasarımı açısından çözüm önerisi sunacak yaratıcı oyun uygulamaları üretirler.

Haftalık Ders Konuları

1Dijital oyun dünyasına genel bakış
2Dijital oyun tasarımı ve türleri nelerdir?
3Antik dijital oyunların gelişimi
4Görsel iletişim tasarımında problemi üzerine oyun nasıl geliştirilir?
5İletişim problemlerinde bir çözücü olarak oyun projesi üretimi
6Problem ile ilgili araştırmanın yapılması
7Problem ile ilgili fikirlerin geliştirilmesi
8Ara Sınav
9Dijital oyun dünyasında görsel algı
10Dijital oyun dünyasında oyuncu olma dinamiği
11Problem ile ilgili fikirlerde eleştirel düşünme ve analiz
12Final projesi hakkında bilgilendirme, örnek gösterimi ve genel tekrar
13Final proje gösterimi ve kritik verme
14Final projesi

Kaynaklar

1. Unity Game Development Essentials (Will Goldstone )
2. The Medium of The Video Game (Mark Wolf)
3. Kültür Endüstrisi Ürünü Olarak Dijital Oyun (Mutlu Binark, Günseli Bayraktutan
Sütçü)
4. Dijital Oyun Rehberi Oyun Tasarımı Türler ve Oyuncu (Mutlu Binark, Günseli
Bayraktutan Sütçü, Işık Barış Fidaner)
5. Youtube video dersler http://www.youtube.com/user/Brackeys?feature=watch
6. Online tutorials http://unity3d.com/learn