Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, görsel iletişim tasarımı alanındaki metin ile görselin nasıl birleştirilmesi gerektiğine dair yaratıcı sorgulama konusuna ait kuramsal bilginin tanımlanarak, izah edilmesi, ve yeni medya teknolojilerin kullanılarak, özgün çalışmaları, görselleştirmeleri sunma becerilerine sahip olunmasıdır.
Dersin İçeriği Göstergebilim ilkeleri, eleştirel yaklaşım, metnin temel bölümleri, taslak metin, metin ve görselin birlikte ele alınması, birleştirilmesi.

Haftalık Ders Konuları

1Tanışma ve Ders ile İlgili Bilgilendirme
2Yaratıcılık ve Reklamda Yaratıcılık
3Yaratıcı Bakış Açısı Geliştirme
4Yaratıcılığın Tasarıma Yansıması
5Reklam Tasarımında Genel Kavramlar: Logo, Layout, Key Visual
6Kurgu Bir Marka İçin Tasarım
7Logo Tasarımı I
8Logo Tasarımı II
9Ara Sınav
10İlan Tasarımı I
11İlan Tasarımı II
12Sunumlar I
13Sunumlar II
14Sunumlar III

Kaynaklar

Rudolf Arnheim, Görsel Düşünme, İstanbul: Metis Yayıncılık, 2009
Doğan Günay, Alev Parsa, Görsel Göstergebilim, İmgenin Anlamlandırılması, Es Yayınları, 2013
Pierre Guiraud, çevirmen: Mehmet Yalçın, İmge Kitabevi, 2016