Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. DENİZ AKBULUT
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, sosyal medya araştırmalarının temelini oluşturan becerileri ve araştırma yöntemlerini kazandırmak, bu yöntemlere karşı eleştirel bir anlayış geliştirmektir.
Dersin İçeriği Sosyal medya araştırmaları dersi, öğrencinin sosyal ağ medyasını anlaması ve deneyimlemesi üzerine tasarlanmıştır. Facebook, Twitter, YouTube, Instagram platformlarını kapsayan sosyal medya incelenmesi gereken bir konu haline gelmiştir. Bu bağlamda dersin ilk yarısında sosyal ağ ortamlarına giriş verilmektedir. İkinci yarısında ise öğrencilere bu sosyal ağ ortamlarında meydana gelen oluşumları incelenmesi üzerine bir sosyal medya platformları tanıtımı yapılacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Sosyal Medyaya Giriş
2Sosyalleşme Olgusu ve Tüketim Toplumu
3Tüketim Toplumunda Sosyal Medya Kullanımı
4Sosyal Medyada Benlik Sunumu
5Sosyal Medya ve Konu Etiketleri
6Sosyal Medyanın Tüketici Davranışları Üzerine Etkileri
7Sosyal Medya Bağımlılığı
8Ara Sınav
9Sosyal Medya ve Dijital Diplomasi
10Sosyal Medyada Reklamlar
11Sosyal Ağ Uygulamaları Olarak Facebook
12Sosyal Ağ Uygulamaları Olarak Twitter
13Sosyal Ağ Uygulamaları Olarak Instagram
14Sosyal Ağ Uygulamaları Olarak Youtube

Kaynaklar

Yengin, D. (d.). Sosyal Medya Araştırmaları. İstanbul: Paloma Yayınevi, 2016
Christian, F. (2016), Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş, Ankara: Nota Bene Yayıncılık, 2016
Chayko, M. (2018). Süper Bağ(lantı)lı: İnternet, Dijital Medya & Tekno-Sosyal Hayat (Çev: Berkan Bayındır, Deniz Yengin, Tamer Bayrak). İstanbul: Der Yayınları.