Ders Planı / AMBALAJ TASARIMI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. BÜLENT FAİZ ARABACIOĞLU
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders, ambalajın ürün kimliğini, üretimini, market sunumundaki rolü hakkında temel bilgilerin aktarılması ve ambalaj çalışmalarında tipografi, illüstrasyon, tasarım ve malzemenin üç boyutlu forma nasıl uygulanacağı, çözümleneceği ve analizi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Ders, ambalaj tasarımının fonksiyonu, tasarım süreci, markalaştırma, promosyon, yüksek kaliteli ürünler için ambalaj tasarımında dikkat edilmesi gereken konular, ürünlerin markalaşma çalışmalarının incelenmesi, ambalaj tasarımı konusunda tüketici araştırmalarının nasıl yorumlanması gerekliliği konularını ele alır.

Haftalık Ders Konuları

1Ambalaj tarihi konusunda temel bilgiler
2Ambalajlama metodları, tasarım süreci, ambalaj tasarımına ilişkin markalaştırma konuları ile ilgili bilgileri bütünleştirme
3Proje 1 tasarım sürecine giriş
4Proje 1 tasarım süreci geliştirme
5Tasarım kavramlarının sonuçlandırma
6Proje 2 Sezonluk promosyon amacı ile yüksek kalite ürünler için ambalaj tasarımı çalışmalarına giriş
7Proje 2 Tasarım ve görsel araştırmaya dayalı kavram geliştirilmesi sürecini organize etme
8Ara Sınav - Final prototiplerin sunumu
9Proje 3 Bir ürünün markalaştırma açısından incelenmesi. Yeniden markalaştırılması projesine giriş
10Araştırma şirket araştırması, görsel araştırma, tüketici araştırması çalışmalarını gözden geçirme
11Araştırma ve düşünsel çalışmaya dayalı markalaştırma stratejisi kurgulama
12Kavram sunumu ve değerlendirme yapma
13Prototip sunumu hazırlama
14Prototip sunumunu ortaya koyma

Kaynaklar

Erdal, Gültekin. Etkili Ambalaj Tasarımı. İstanbul:Dora yayınları, 2009.