Ders Planı / ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİLERE DUYUŞSAL EĞİTİM

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. HAMİDE ERTEPINAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların eğitiminde duyuşsal hedeflerin farkına varabilme ve bu hedeflere ağırlık veren bir eğitim anlayışı kazanabilme.
Dersin İçeriği Dersin teorik içeriği: Üstünlüğün duygusal yönleri; Üstünlerin duygusal ve sosyal uyumları; Üstün bireyin benlik kavramı ve geliştirilmesi; Üstün bireyin benlik saygısının geliştirilmesi; Üstün bireyin kişilik gelişimi; Üstün bireyin ahlâkî gelişimi; Üstün bireyin kendini tanıması; Üstün bireyin duygularını tanıması; Stresle başa çıkma: fiziksel ve zihinsel. ELLIS'in Rasyonel Emotif Terapisine (RET) Dayalı Olarak Aksak Düşüncelerle Başa Çıkma. Dersin uygulama içeriği: Üstün bireyin kendini tanımasına yönelik çalışmalar, üstün bireyin duygularını tanımasına yönelik çalışmalar, stresle başa çıkmaya ilişkin alıştırmalar: fiziksel ve zihinsel.

Haftalık Ders Konuları

1Üstün Zekâlı ve Yetenekli Bireylerin Duyuşsal, Kişisel, Ahlâkî Gelişim Özellikleri Uygulama: Öğretmen adaylarının ve üstün bireyin duygularını tanımasına yönelik çalışmalar
2Sosyal Uyum; Üstün Zekâlı ve Yetenekli Bireylere Duyuşsal Beceri Eğitiminin Gerekliliği Uygulama: Öğretmen adayının ve üstün bireyin duygularını
3Üstün ve Yetenekli Bireyin Benlik Kavramı ve Geliştirilmesi Üstün ve Yetenekli Bireyin Benlik Kavramı ve Geliştirilmesi. Uygulama: Öğretmen adayının ve üstün bireyin kendini tanımasına yönelik çalışmalar
4Üstün ve Yetenekli Bireyin Kişilik Gelişimi; Üstün Bireyin Ahlâkî Gelişimi Uygulama: Öğretmen adayının ve üstün bireyin kendini tanımasına yönelik çalışmalar
5Üstün Bireyin Kendini Tanıması Uygulama: Öğretmen adayının ve üstün bireyin kendini tanımasına yönelik çalışmalar
6Stresle Başa Çıkma Yolları - Bedenle ilgili Teknikler Uygulama: Stresle başa çıkma uygulamaları
7Başa Çıkma Yolları - Bedenle ilgili Teknikler Uygulama: Stresle başa çıkma uygulamaları
8Bedenle İlgili Stresle Başa Çıkma Tekniklerinden Progresif Gevşeme Uygulama: Stresle başa çıkma uygulamaları
9Stresle Başa Çıkma Yolları - Zihinsel Teknikler: Filtreleme, Aşırı Genelleme, Etiketleme Uygulama: Stresle başa çıkma uygulamaları
10Stresle Başa Çıkma Yolları - Zihinsel Teknikler: Kutuplaşmış Düşünce, Facialaştırma Uygulama: Stresle başa çıkma uygulamaları
11Stresle Başa Çıkma Yolları - Zihinsel Teknikler: Zihin Okuma, Kontrol Yanılgısı Uygulama: Stresle başa çıkma uygulamaları
12Stresle Başa Çıkma Yolları - Zihinsel Teknikler: Mutluluk İçin Başka İnsanların Varlığı Şarttır Şeklindeki Yanlış İnançla Başa Çıkma, Onlar Bilir Şeklindeki Kontrol Edilme Yanılgısı ile Baş Etme, Başkalarını Kontrol Etme Yanılgısı ile Baş Etme Uygulama: Stresle başa çıkma uygulamaları
13Başkalarını Kontrol Etme Yanılgısı ile Baş Etme devam..., Fedakârlık Seferberliği Uygulama: Stresle başa çıkma uygulamaları
14ELLIS'in Rasyonel Emotif Terapisine (RET) Dayalı Olarak Aksak Düşüncelerle Başa Çıkma Uygulama: Stresle başa çıkma uygulamaları

Kaynaklar

1.Davaslıgil, Ü.; Çakıcı, M. ve Ögel, K. (1998). Yaşam Becerilerini Geliştirme Kılavuzu İstanbul: T.C. M.E.B. İstanbul Valiliği, İl Milli Eğitim Müdürlüğü (Lebib Yalkın Matbaası).