Ders Planı / ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİLERE BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. HAMİDE ERTEPINAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, beden eğitiminde eğitimsel ve kültürel oyunların kullanılmasına yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği İnsan gelişiminde beden eğitiminin rolü, ilköğretim birinci kademe çocuklarının motor gelişim özellikleri, sağlıklı yaşam için egzersizler hakkında genel bilgi, beden eğitimi derslerinde düzenler, yürüyüşler, dönüşler gibi uygulamalar, egzersiz esnasında sakatlıklar, yaralanmalar, zorlamalar, ilk yardım, ülkemiz ve spor, olimpiyatlar hakkında genel bilgi.

Haftalık Ders Konuları

1Beden eğitimi ve oyun öğretiminin önemi
2Çocuklar nasıl öğrenir?
3Öğrenme öğretme prensipleri
4Çocuk eğitiminde beden eğitiminin önemi
5Okullarda beden eğitimi uygulmalarının önemi
6Okul öncesi dönemde oyun ve gelişim
7Oyun öğretiminde zamanlama ve tehlikeler
8Oyun öğretiminin nedenleri
9Gelişim için beden eğitimi-ARA SINAV
10Gelişim için beden eğitimi
11Gelenkesel oyunların avantaj ve dezavantajları
12Okul öncesi öğrencileri için oyun eğitimi
13Oyun örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi
14Oyun örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi

Kaynaklar

1-MEB (2007). Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
2-Dilaver Nebioğlu (2008). Beden Eğitimi Dersi Genel Esasları Planlaması ve Denetimi. Ankara: Seçkin Yayınevi.