Ders Planı / ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİLERDE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. HAMİDE ERTEPINAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, rehber öğretmen adaylarının öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin nörobiyolojik, fiziksel ve davranışsal özelliklerini, sınıf ortamında fark etme ve bu konuda çözümler üretme becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Öğretmen adayları öğrenme güçlüklerinin sınıflandırılması, nedenleri, sınıf ortamında ayırt edilmesi, eğitim ortamlarının düzenlenmesi, aileler ve diğer öğretmenlerle iş birliği yapabilme becerilerini geliştirme.

Haftalık Ders Konuları

1Öğrenme güçlüğünün tanımı, sınıflandırılması ve ilişkili kavramlar
2Öğrenme güçlüğünün tanımı, sınıflandırılması ve ilişkili kavramlar
3Öğrenme güçlüğünün nörobiyolojisi ve nedenleri
4Bireysel farklılıklara saygı duyma.
5Erken müdahalenin önemi ve erken çocukluk eğitimi
6Öğrenme güçlüğüne sahip çocuklarda anne, baba ve okul öncesi öğretmenlerle çalışma
7Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların bilişsel, meta-bilişsel ve hafıza özellikleri
8Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların sıklıkla yaşadıkları sosyal, duygusal ve davranışsal problemler
9Ara Sınav
10Dikkat eksikliği ve/veya hiperaktivite bozukluğu, öğrenme güçlüklerinde eğitim yaklaşımları, alıcı ve ifade edici dilde güçlük yaşayan öğrenciler
11Okumada güçlük yaşayan öğrenciler, yazmada güçlük yaşayan öğrenciler, matematikte güçlük yaşayan öğrenciler
12Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin genel sınıf ortamına katılımları
13Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin kaynaştırma uygulamalarına katılımları
14Kaynaştırma yöntemleri

Kaynaklar

1. Catts, Hugh William (2005). Language and reading disabilities. Pearson/Allyn and Bacon Boston.
2. Ferrell, Kay Alicyn (1996). Reach out and teach :Parent handbook : meeting the training needs of p. American Foundation for the Bl New York, N.Y.
3. Frierson, Edward C. (1967). Education children with learning disabilities :selected readings. Appleton-Century Crofts New York.
4. Gerber, Adele (1993). Language-related learning disabilities :their nature and treatment. Paul Brookes Baltimore.