Ders Planı / NORMAL SINIFLARDA ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. HAMİDE ERTEPINAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Normal sınıflarda üstün zekâlıların eğitimiyle ilgili farklı stratejileri bilme ve uygulayabilme
Dersin İçeriği Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin normal sınıflarda eğitilmeleri için gerekli stratejiler hakkında bilgi edinmeleri ve bunları sınıf ortamında uygulamaları

Haftalık Ders Konuları

1Kaynaştırma ve Tarihçesi, Kaynaştırma Uygulama Türleri, Kaynaştırmayı Başarıya Ulaştıracak Etmenler
2Kaynaştırmada Uyulması Gereken Kurallar, Özel Eğitim Destek Hizmetleri: Farklı Yetenek Düzeyindeki Öğrencilerin Bulunduğu Normal Sınıflarda Üstün Zekâlı ve Yetenekliler için Farklılaştırılmış Öğretimin Gerekçeleri
3Farklılaştırılmış Öğretimin Sürdürüldüğü Normal Sınıflarda Öğretmenin Rolü; Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrencilerin Davranış ve Öğrenme Özellikleri; Strateji: İsim Kartı Yöntemi
4Bu tür sınıflarda Öğrencinin Gereksinmelerini Karşılayan Öğrenme Ortamının Yaratılması; Karma Bir Sınıfta Üstün Zekâlı ve Yeteneklilerin Fark Edilip Seçilmesi
5Farklılaştırılmış Öğretimin Sürdürüleceği Normal Sınıflarda Kullanılacak Stratejiler: En zoru ilk; Eğitim Programının Daraltılıp Yoğunlaştırılması ve Zenginleştirilmesi
6Strateji: Öğrenme Kontratları, Soru Fişi Tekniği
7Strateji: Öğrenme Kontratları (devam); Matematik Başarı Takımları
8İçeriğin Yeni Olduğu Durumlarda Kullanılacak Yöntem: Çalışma Kılavuzu Yöntemi
9Vize Sınavı
10Okuma Yazma Öğretimini Genişletme
11Aynı Zamanda Tüm Öğrencilere Eğitim Programını Plânlama: Öğrenci Niteliklerine Göre Öğretmenlerin Yapacakları Farklılaştırmalar; Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Öğretim Modeli
12Aynı Zamanda Tüm Öğrencilere Eğitim Programını Plânlama: Eğitim Programının 3 Öğesine Göre Öğretmenlerin Yapacakları Farklılaştırmalar; Bilişsel Alandaki Yeni Eğitim Hedefleri Sınıflaması
13Yetenekli Öğrencileri Öğrenmeleri İçin Gruplama; Farklılaştırılmış öğretimin sürdürüleceği normal sınıflara öğrenci ve velilerin hazırlanması
14Final Sınavı

Kaynaklar

1-Winebrenner, S. (2001) Teaching Gifted Kids in the Regular Classroom. Minneapolis MN 55401-1299: Free Spirit Publication Inc.