Ders Planı / ÜSTÜN ZEKALI VE YETENEKLİLER İÇİN ÇOCUK EDEBİYATI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 2.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. HAMİDE ERTEPINAR
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi GÜLŞAH DURMUŞ
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Dersin amacı, çocukların yaş gruplarına ve gelişim özelliklerine uygun edebiyat ürünlerinin tanınması, kullanılması, hazırlanması ve değerlendirilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Öğretmen adaylarının çocuk edebiyatı eserlerinin niteliklerini keşfetmeleri, bu eserleri okumaları ve eserlerin çocukların düzeyine uygunluğunu tespit etmeleri.

Haftalık Ders Konuları

1Çocuk edebiyatının tanımı, amacı, önemi, kapsamı, Dünyada gelişimi ve tarihçesi
2Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi
3Okul öncesi dönemde çocuk-kitap ilişkisi, 0-3 ve 3-7 yaşa göre çocuk kitaplarının özellikleri
4Çocuk kitaplarında bulunması gereken temel ve biçimsel özellikler
5Resimlendirilme, içerik özellikleri
6Kitapların çocuğun gelişimindeki yeri
7Okul öncesi çocuk kitaplarının türleri
8Çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri
9Çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri-ARA SINAV
10Çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri
11Çocuk edebiyatı türleri ve özellikleri
12Okul öncesi eğitimde Türkçe dil etkinlikleri ve bu etkinliklerin planlanıp uygulanmasında dikkat edilecek temel ilkeler
13Türkçe dil etkinliklerinde kullanılacak araç-gereç özellikleri
14Çocuk edebiyatı ve drama ilişkisi, çocuk edebiyatında dramatizasyon

Kaynaklar

1-Yılar, Ömer ve Diğerler (2010). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem Yayınları.
2- Aytaş, G., Yalçın, A. (2002). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları.