Ders Planı / ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. AKSEL KAHRAMAN
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrenme ve öğretme süreci ile ilgili temel kavramları açıklayabilecek, öğrenme kuramlarını ifade edebilecek, çocuklardaki öğrenme süreçlerini açıklayabilecek, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretim analizi, öğretim yaklaşımları, öğretim yöntemleri ve öğrenme-öğretme sürecindeki öğretmen rolleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak
Dersin İçeriği Öğrenme ve öğretme süreci ile ilgili temel kavramlar. Öğrenme kuramları: Davranışçı yaklaşımlar, Bilişsel yaklaşımlar, Duyuşsal kuramlar. Öğrenme ve öğretimin ilkeleri. Çocuklarda öğrenme süreci. Öğrenme stilleri. Öğretim analizi. Öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları. Öğrenme ve öğretme etkinliklerinin planlanması. Öğretim yaklaşımları. Öğretim yöntemleri. Grupla öğretim teknikleri. Sınıf dışı öğretim teknikleri. Problem çözme teknikleri. Öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları.

Haftalık Ders Konuları

1Temel kavramlar ( eğitim, öğretim, öğrenme, değerlendirme, pekiştirme) Gelişim ve öğrenme ilişkisi
2Öğrenme kuramları: Davranışçı yaklaşımlar
3Öğrenme kuramları: Bilişsel yaklaşımlar
4Öğrenme kuramları: Duyuşsal kuramlar
5Öğrenme ve öğretimin ilkeleri.
6Çocuklarda öğrenme süreci. Öğrenme stilleri.
7Öğretim analizi: Amaçların sınıflandırılması ( bilişsel öğrenmeler, duyuşsal öğrenmeler, psikomotor öğrenmeler). Öğretim amaçlarını belirleme.
8Öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları. Öğrenme ve öğretme etkinliklerinin planlanması.
9Ara sınav - Öğretim yaklaşımları: sunuş yoluyla öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, araştırma/inceleme yolu ile öğrenme, problem çözme yöntemi.
10Öğretim yöntemleri: anlatma, soru-cevap, tartışma, probleme dayalı öğrenme, örnek olay yöntemi, proje tabanlı öğrenme, gösterip yaptırma yöntemi, deney yöntemi, gözlem, drama
11Grupla öğretim teknikleri: beyin fırtınası tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği , benzetim tekniği
12Sınıf dışı öğretim teknikleri: ödev, görüşme, gezi, sergi, müze eğitimi
13Problem çözme teknikleri
14Öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları

Kaynaklar

1- Öğrenme ve Öğretme, Prof.Dr.Yüksel Özden, Pegem Akademi Yayıncılık
2- Eğitim Psikolojisi: Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Binnur Yeşilyaprak (Ed.), Pegem Akademi Yayıncılık
3- Okul Öncesinde Özel Öğretim Yöntemleri, Rengin Zembat (Ed.), Anı Yayıncılık