Ders Planı / ÖZEL EĞİTİM-II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 2.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersi alan öğrenciler, özel eğitime gerekesinim duyan öğrencileri ve öğrenme özelliklerini kavrayabilecekler, özel eğitimde kullanılan bilimsel dayanağı güçlü davranış kontrolü, öğretim yöntem ve tekniklerini tanımlayabilecekler ve uygulama örnekleri geliştirebilecek, aile katılımı stratejileri geliştirebileceklerdir.
Dersin İçeriği Fiziksel Yetersizliği/Süreğen Hastalığı Olan Çocuklar, Otizm Spektrum Bozukluğu olan Çocuklar, Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar, Kavram Analizi, Beceri Analizi, Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlama ve Öğretim Programı Geliştirme, Davranış Kontrolü, Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Ev Programı Geliştirme: Aile Katılımı

Haftalık Ders Konuları

1Fiziksel Yetersizliği/Süreğen Hastalığı Olan Çocuklar: -tanım, -nedenler, -tanılama/değerlendirme, -yaygınlık, -özellikler, -öğretmenlere öneriler Görme Engelli Çocuklar: -tanım, -nedenler, -tanılama/değerlendirme, -yaygınlık, -özellikler, -öğretmenlere öneriler
2Otizm Spektrum Bozukluğu olan Çocuklar: -tanım, -nedenler, tanılama/ değerlendirme, -yaygınlık, -özellikler, -öğretmenlere öneriler
3Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar: -tanım, -nedenler, tanılama/ değerlendirme, -yaygınlık, -özellikler, -öğretmenlere öneriler Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Güçlüğü Olan Çocuklar: -tanım, -nedenler, tanılama/ değerlendirme, -yaygınlık, -özellikler, -öğretmenlere öneriler
4Kavram Analizi: -kavram çeşitleri, -kavramların yapısına ilişkin özellikleri belirleme, - kavramın öğretimine ilişkin özellikleri belirleme
5Kavram Analizi: -kavram çeşitleri, -kavramların yapısına ilişkin özellikleri belirleme, - kavramın öğretimine ilişkin özellikleri belirleme
6Beceri Analizi: -özbakım becerileri, -günlük yaşam becerileri, -serbest zaman becerileri
7Beceri Analizi: -özbakım becerileri, -günlük yaşam becerileri, -serbest zaman becerileri
8Ara sınav - Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlama ve Öğretim Programı Geliştirme: -hedef davranış belirleme, - hedef davranışı tanımlama, -hedef davranışı ölçme, -öğretim prosedürünü yazma, -genellemeyi ve sürdürmeyi programlama
9Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlama ve Öğretim Programı Geliştirme: -hedef davranış belirleme, - hedef davranışı tanımlama, -hedef davranışı ölçme, -öğretim prosedürünü yazma, -genellemeyi ve sürdürmeyi programlama
10Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlama ve Öğretim Programı Geliştirme: -hedef davranış belirleme, - hedef davranışı tanımlama, -hedef davranışı ölçme, -öğretim prosedürünü yazma, -genellemeyi ve sürdürmeyi programlama
11Davranış Kontrolü, Öğretim Yöntem ve Teknikleri: -izler pekiştirme, -açık anlatım, -ayrık denemelerle öğretim, -ipucu sunma ve ipucunu geri çekme, -etkinlik çizelgeleri
12Davranış Kontrolü, Öğretim Yöntem ve Teknikleri: -izler pekiştirme, -açık anlatım, -ayrık denemelerle öğretim, -ipucu sunma ve ipucunu geri çekme, -etkinlik çizelgeleri
13Davranış Kontrolü, Öğretim Yöntem ve Teknikleri: -izler pekiştirme, -açık anlatım, -ayrık denemelerle öğretim, -ipucu sunma ve ipucunu geri çekme, -etkinlik çizelgeleri
14Ev Programı Geliştirme: Aile Katılımı

Kaynaklar

Akçamete,G.(Ed.), (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Eğitim Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara, Kök Yayıncılık
Özyürek,M.(2005),Olumlu Sınıf Yönetimi. Ankara, Kök Yayıncılık
Diken,İ.H. (Ed.),(2010). Özel Eğitim. Ankara, Pegem Akademi
Ataman,A. (Ed.), Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ankara. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
İftar, E.; İftar,G. (2004) ÖZel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri, Nobel Yayıncılık