Ders Planı / OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. AYŞE DİLŞAD ATALAR
Dersin Yardımcıları Öğr. Gör. AYŞE DİLŞAD ATALAR

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Program geliştirmede kullanılan temel kavramları açıklama. Program geliştirme sürecinin önemini kavrama. Dünyada ve ülkemizde yaygın olarak kullanılan (MEB Okul Öncesi Eğitim Programı, Proje Tabanlı Öğrenme, Montessori, Waldorf, Regio Emilia, High Scope) erken çocukluk döneminde eğitim yaklaşımlarının temel özelliklerini kavrama. Eğitim yaklaşımları arasındaki farkı ayırt edebilme. MEB okul öncesi eğitim programına yönelik etkinlik planları hazırlamada ve uygulamada farklı eğitim yaklaşımlarını kullanabilme.
Dersin İçeriği Program geliştirmede temel kavramlar. Türk eğitim sistemini düzenleyen esaslar. Program geliştirme süreci. Programın aşamalı sınıflandırılması. Program tasarısı hazırlamada içerik ve içerik düzenleme yaklaşımları. Öğrenme öğretme sürecinin düzenlenmesi. Program tasarısı hazırlamada değerlendirme. Okul öncesi eğitimde yaygın kullanılan eğitim yaklaşımları ( MEB Okul öncesi eğitim programı, Proje Tabanlı Öğrenme, Montessori, High Scope, Woldorf, Reggio Emilia )

Haftalık Ders Konuları

1Dersin amaçları. Program geliştirmede temel kavramlar. Eğitimin genel amaçları, Türk Eğitim sistemini düzenleyen esaslar.
2Program geliştirme süreci. Programın aşamalı sınıflandırılması.
3Program tasarısı hazırlamada içerik ve içerik düzenleme yaklaşımları.
4Öğrenme ve öğretme sürecinin düzenlenmesi. Program tasarısı hazırlamada değerlendirme.
5Dünyada ve ülkemizde yaygın kullanılan okul öncesi eğitim programları. MEB okul öncesi eğitim programı.
6MEB okul öncesi eğitim programı ve programa uygun etkinlik planlama.
7Proje Tabanlı Öğrenme
8Proje Tabanlı Öğrenme ve okul öncesi eğitim programı içinde proje yaklaşımı.
9Eğitimde Montessori Yaklaşımı
10Eğitimde Montessori Yaklaşımı
11High Scope Eğitim Programı
12Waldorf Eğitim Yaklaşımı
13Regio Emilia Eğitim Yaklaşımı
14Yukarıda yer alan eğitim yaklaşımları arasında benzerlik ve farklılıklar.

Kaynaklar

1. Okul Öncesi Eğitim Programları, Edt. Prof. Dr. Aysel Köksal Akyol, Hedef Yayıncılık.
2. Okul Öncesi Eğitimde Alternatif Yaklaşımlar, Edt. Prof. Dr. Z. Fulya Temel, Hedef Yayıncılık.
3. Erken Çocukluk Eğitimi Mozaiği: Büyük Düşünceler- Fikirler- Yaklaşımlar, edt. Prof. Dr. Ebru Aktan Acar, Nobel Yayınevi.
4- Okul Öncesi Eğitim Programı Ve Öğretmen Kılavuzu,Çelik N., Daşcan Ö., Anı Yayıncılık.
5- Küçük Çocuklarının Eğitimi,Hormann M, Weıkart Davıd P., Hisar Eğitim Vakfı Yayınları.
6-Proje Temelli Okul Öncesi Eğitim Programı, Kandır A., Kurt F., Morpa Kültür Yayınları.
7- Maria Montessori Yöntemiyle Çocuk Eğitim Sanatı, Çakıroğlu Wilbrant E., Sistem Yayıncılık.
8- http://www.egitimpedia.com/
9-http://www.alternatifokullar.com/