Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı bir çocuk kitabı tasarlaya bilmek için gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Okul öncesi dönemde basılı çocuk yayınlarında bulunması gereken temel özellikler -Biçimsel özellikler (şekil,boy,ciltleme,kapak,kağıt,sayfa düzeni, harfler ve punto, oyuncak ve mukavva kitaplar, konuşan kitaplar).Resimlendirilme özellikleri (renk, çizgi, şekil, alan ve kompozisyon, stil, ayrıntı, oran, resimlendirme teknikleri, geleneksel resimler, resmin işlevi, resim-metin ilişkisi) -İçerik özellikleri (konu, tema, karakterler, üslup ve dil, ortam, plan).Renk bilgisi: Rengin tanımı, rengin görülmesi. Rengin algılanması, rengin fiziksel olarak algılanması, rengin psikolojik olarak algılanması, rengin fizyolojik olarak algılanması. Edinilen bilgiler doğrultusunda bir çocuk kitabının tasarlanması

Haftalık Ders Konuları

1Dersin amaçları, içeriği. Çocuk edebiyatının, çocuk kitabının tanımı, önemi ve gerekliliği. Okul öncesi dönem için uygun bir çocuk kitabının incelenmesi (yaş, biçim, içerik, olay, karakter, üslup)
2Çocuk Edebiyatının tarihsel süreci
3Okul öncesi dönemde basılı çocuk yayınlarında bulunması gereken temel özellikler -Biçimsel özellikler (şekil, boy, ciltleme, kapak, kağıt, sayfa düzeni, harfler ve punto, oyuncak ve mukavva kitaplar, konuşan kitaplar)
4Okul öncesi dönemde basılı çocuk yayınlarında bulunması gereken temel özellikler - İçerik özellikleri (konu, tema, karakterler, üslup ve dil, ortam, plan)
5Resimlendirilme özellikleri (renk, çizgi, şekil, alan ve kompozisyon, stil, ayrıntı, oran, resimlendirme teknikleri, geleneksel resimler, resmin işlevi, resim-metin ilişkisi)
6Renk bilgisi: Rengin tanımı, rengin görülmesi. Rengin algılanması, rengin fiziksel olarak algılanması, rengin psikolojik olarak algılanması, rengin fizyolojik olarak algılanması.
7Okul öncesi dönemdeki çocuğa açıklamakta zorlanılan kritik durumlar nelerdir? Bu durumları açıklamada çocuk kitaplarının yeri. Tasarlanacak çocuk kitabı için, okul öncesi dönemde kritik bir durum belirleme.
8Edinilen bilgi ve beceriler doğrultusunda tasarlanacak çocuk kitabı için olay akışının genel hatlarının belirlenmesi ve yazılması
9Edinilen bilgi ve beceriler doğrultusunda tasarlanacak çocuk kitabı için kahramanların özelliklerinin belirlenmesi ve çizilmesi
10Edinilen bilgi ve beceriler doğrultusunda tasarlanacak çocuk kitabı için olayın geçeceği mekanın belirlenmesi ve çizilmesi
11Edinilen bilgi ve beceriler doğrultusunda tasarlanacak çocuk kitabı için mekanın ve kahramanların bir araya getirilmesi
12Edinilen bilgi ve beceriler doğrultusunda tasarlanacak çocuk kitabı için resim ve metnin bir araya getirilmesi
13Edinilen bilgi ve beceriler doğrultusunda Tasarlanacak çocuk kitabı kapak ( ön kapak, arka kapak, iç kapak) oluşturma
14Tasarlanan çocuk kitabının birleştirilmesi ve raporlaştırılması

Kaynaklar

1- Çocuk ve Edebiyat Kitabı - Sedat SEVER

2- Türkçe Öğretimi ve Çocuk Edebiyatı Kitabı - Erkan ÇER

3- Yüzyüz- Leo Lionni

4- Aç Tırtıl - Eric Carle