Ders Planı / ÇOCUK VE OYUN

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. TUĞBA ERYİĞİT
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. TUĞBA ERYİĞİT
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Okul öncesi eğitimde oyunun önemini ve oyun kuramlarını kavratmak, okul öncesi eğitim kurumlarında oyun saatini planlama ve uygulama becerisi kazandırmak, yaş ve gelişimsel özelliklere göre oyun materyallerini tanıtmak, oyun aracılığı ile çocuğu tanıma yöntemlerini kavratmak, eğitsel amaçlar doğrultusunda okul öncesi dönem çocuklarına yönelik oyun örnekleri ve yaratıcı materyal geliştirme becerisi kazandırmak, Türk kültürü ve farklı kültürlerdeki oyun ve oyuncakları tanıtmak
Dersin İçeriği Oyunun tarihsel gelişimi, oyunun tanım ve özellikleri, okul öncesi eğitimde oyunun yeri ve önemi, oyun kuramları, gelişime bağlı oyun aşamaları, oyun çeşitleri ve özellikleri, oyun aracılığıyla çocuğu tanıma yöntemleri, oyun materyallerinin ideal özellikleri ve materyal seçiminde dikkat edilmesi gereken özellikler, oyun saatinin planlanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar, eğitsel amaçlar doğrultusunda oyun ve yaratıcı materyal geliştirme,oyun yolu ile uyumsuz çocuklarda davranış değişikliği yaratma

Haftalık Ders Konuları

1-Dersin hedef, içerik ve dersin değerlendirme süreçleri -Oyun nedir? -Oyunun tanımı
2-Oyun ile ilgili temel kavramlar -Oyunun özellikleri -Oyunun tarihsel gelişimi
3-Oyun ile ilgili kuramlar I: -Klasik oyun kuramları
4Oyun ile ilgili kuramlar II: -Çağdaş Oyun Kuramları
5-Oyun Evreleri -Oyunun Çocuğun Gelişimine Olan Etkileri
6-Oyun çeşitleri
7-Oyunu etkileyen faktörler
8-Çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamaları
9-Okul Öncesi Eğitimde Oyunun Yeri ve Önemi
10-Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Oyun Saatinin Planlanıp Uygulanması Dikkat Edilecek Noktalar-1
11-Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Oyun Saatinin Planlanıp Uygulanması Dikkat Edilecek Noktalar-2
12-Oyun Saatini Planlama
13-Oyun Saatini Uygulama
14-Oyun Saatini Değerlendirme

Kaynaklar

- Çocuk Oyun ve Hareket Eğitimi, Dr. Öğr. Üyesi Özgür Nalbant, Nobel Yayınları
- Çocuklarda Motor Gelişimi ve Oyun, Prof. Dr. Faruk Yamaner, Nobel Yayınları
- Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme, Prof.Dr. Alev Önder, Nobel Yayınları
- Erken Çocukluk Döneminde Oyun, Hülya Gülay Ogelman, Eğiten Kitap
- Geçmişten Günümüze Türkiye’de Geleneksel Çocuk Oyunlar, Prof.Dr. Handan Asude Başal, Nobel Yayınları