Ders Planı / GELİŞİM İZLEME VE DEĞERLENDİRME

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. TUĞBA ERYİĞİT
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Okul öncesi dönem çocuklarını tüm gelişim alanlarında tanımalarını sağlamak, 0-6 yaş dönemindeki çocukların bilişsel, sosyal, duygusal, psikomotor ve dil gelişimleri ile özbakım becerilerini değerlendirme becerisi kazandırmak, bebeklik ve erken çocukluk döneminde gelişimi destekleme becerisi kazandırmak,
Dersin İçeriği bebeklik ve erken çocukluk döneminde gelişimin izlenmesi, gelişim izleminde araç kullanımının önemi, ülkemizde kullanılan gelişimsel değerlendirme araçları, 0-6 yaş grubu çocuklarda, bilişsel, psikomotor, sosyal-duygusal ve dil gelişimi ile özbakım becerilerinin değerlendirilmesi, bireyi tanıma teknikleri, Türkiye'de bebeklik ve erken çocukluk gelişimini destekleyici programlar, gelişimsel değerlendirme uygulamaları ve vaka tartışmaları

Haftalık Ders Konuları

1Bebeklik ve erken çocukluk döneminde gelişimin izlenmesi: Gelişimin izlenmesi , değerlendirilmesi ve desteklenmesinde gelişimi kolaylaştıran etmenler ve risk faktörleri Gelişimsel izleme ve gelişimsel tarama arasındaki farklılıklar
2Çocuğu tanımada dikkat edilmesi gereken ilkeler Okul öncesi dönemde çocukları tanımanın aile açısından önemi
3Gelişimin izlenmesinde araç kullanımının önemi Gelişimin izlenmesinde aileden alınan bilgilerin önemi
4Ülkemizde kullanılan gelişimsel değerlendirme araçları: Denver II AGTE GEÇDA
5Ülkemizde kullanılan gelişimsel değerlendirme araçları: Metropolitan Okul Olgunluğu Testi Louisa Duss Psikanalitik Hikayeler Testi Frostig Görsel Algı Testi
60-6 yaş çocuklarının dil becerilerinin değerlendirilmesi
70-6 yaş çocuklarının bilişsel becerilerinin değerlendirilmesi 0-6 yaş çocuklarının sosyal-duygusal gelişiminin değerlendirilmesi 0-6 yaş çocuklarının özbakım becerilerinin değerlendirilmesi
8Bireyi Tanıma Teknikleri -Test Teknikleri
9Bireyi Tanıma Teknikleri -Test Dışı Teknikler
10Anamnez alma Okul kayıt formları Gözlem ve gözleme dayalı rapor yazma Anekdot kayıtları Sosyometri uygulamaları
11Türkiye'de bebeklik ve erken çocukluk gelişimini destekleyen programlar
12Gelişimsel değerlendirme uygulamaları ile uygulama sonucunda elde edilen raporların sunumu , vaka tartışmaları
13Gelişimsel değerlendirme uygulamaları ile uygulama sonucunda elde edilen raporların sunumu , vaka tartışmaları
14Gelişimsel değerlendirme uygulamaları ile uygulama sonucunda elde edilen raporların sunumu , vaka tartışmaları

Kaynaklar

1-Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme, Eğiten Kitap
2-Sosyometri ve Psikodrama , Üstün Dökmen

3-Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Ed:Alim Kaya