Ders Planı / ÖZEL EĞİTİM-I

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 2.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersi alan öğrenciler, özel eğitim ile ilgili temel kavramları, özel eğitimin amacını ve önemini; özel eğitime gereksinim duyan zihinsel engeli olan, öğrenme güçlüğü olan, dil,iletişim, konuşma bozukluğu olan ve işitme engeli olan öğrencileri ve öğrenme özelliklerini kavrayabilecekler, özel eğitimde kullanılan bireysel eğitim programının özelliklerini tanımlayabilecek ve uygulama örnekleri geliştirebileceklerdir.
Dersin İçeriği Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar. Özel eğitimin amacı, önemi ve temel ilkeleri. Özel eğitimin tarihçesi. Özel eğitim gerektiren engele neden olan temel etmenler. Özel eğitimde eğitim ortamlarının hazırlanması.Özel eğitim programının özellikleri. Bireyselleştirilmiş eğitim programı. Bireyselleştirilmiş öğretim programı. Özel eğitim gerektiren çocukların sınıflandırılması: Zihinsel engeli olan çocuklar; Öğrenme güçlüğü gösteren çocuklar; Dil, konuşma ve iletişim bozukluğu olan çocuklar; İşitme engeli olan çocuklar:-tanım, -nedenler, -tanılama/değerlendirme, -yaygınlık, -özellikler, -öğretmenlere öneriler

Haftalık Ders Konuları

1Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar. :Özel eğitimin amacı, önemi ve temel ilkeleri. Özel eğitimin tarihçesi.
2Özel eğitim gerektiren engele neden olan temel etmenler. Özel eğitimde eğitim ortamlarının hazırlanması.
3Özel eğitim programının özellikleri. Bireyselleştirilmiş eğitim programı: programın öğeleri (amaçlar ve içerik, öğretim süreçleri ve değerlendirme)
4Bireyselleştirilmiş eğitim programı: programı çocuğa uyarlama, öğrenmeleri basamaklandırma, beceri analizi
5Bireyselleştirilmiş öğretim programı: programın öğeleri, öğretim amaçları
6Bireyselleştirilmiş öğretim programı: içerikoluşturma, kayıt tutma
7Özel eğitim gerektiren çocukların sınıflandırılması: Zihinsel engeli olan çocuklar: -tanım, -nedenler, -tanılama/değerlendirme, -yaygınlık, -özellikler, -öğretmenlere öneriler
8Ara sınav - Zihinsel engeli olan çocuklar : -tanım, -nedenler, -tanılama/değerlendirme, -yaygınlık, -özellikler, -öğretmenlere öneriler
9Öğrenme güçlüğü gösteren çocuklar: -tanım, -nedenler, -tanılama/değerlendirme, -yaygınlık, -özellikler, -öğretmenlere öneriler
10Öğrenme güçlüğü gösteren çocuklar: -tanım, -nedenler, -tanılama/değerlendirme, -yaygınlık, -özellikler, -öğretmenlere öneriler
11Dil, konuşma ve iletişim bozukluğu olan çocuklar: -tanım, -nedenler, -tanılama/değerlendirme, -yaygınlık, -özellikler, -öğretmenlere öneriler
12Dil, konuşma ve iletişim bozukluğu olan çocuklar: -tanım, -nedenler, -tanılama/değerlendirme, -yaygınlık, -özellikler, -öğretmenlere öneriler
13İşitme engeli olan çocuklar:-tanım, -nedenler, -tanılama/değerlendirme, -yaygınlık, -özellikler, -öğretmenlere öneriler
14İşitme engeli olan çocuklar: -tanım, -nedenler, -tanılama/değerlendirme, -yaygınlık, -özellikler, -öğretmenlere öneriler

Kaynaklar

Diken, İ. (Ed). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi