Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilerin değerler eğitiminin tanımı, önemi ve amacını, değerler eğitiminde eğitimin kapsamını, okul öncesi dönemde değerler eğitiminin tanımı ve kapsamını, değerler eğitimindeki farklı yaklaşımları, toplumsal ve bireysel değerler eğitimini, okul öncesi dönemde değerler eğitiminin gelişimsel açıdan önemini, okul öncesi dönemde kazandırılacak temel değerleri, değerler eğitiminin uluslararası örneklerini, okul öncesi dönemde değerler eğitiminde öğretmen, okul ve alenin rolünü ve okul öncesi dönem değerler eğitimi uygulamalarını, kullanılan yöntem ve teknikleriöğrenmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve amacı, değerler eğitiminde eğitimin kapsamı, okul öncesi dönemde değerler eğitiminin tanımı ve kapsamı, değerler eğitiminde farklı yaklaşımlar (Değer Belirginleştirme Yaklaşımı, İnsani Değerler Analizi Yaklaşımı, Bilişsel Gelişimsel Yaklaşımı, Duyarlılık Ahlakı Yaklaşımı, Yapılandırmacı Ahlaki Eğitim Yaklaşımı, Bütünleştirici Etik Eğitim Yaklaşımı, Sosyal Alan Yaklaşımı), toplumsal ve bireysel değerler eğitimi, toplumsal değişimler ve değerlere etkisi, toplumsal bağlamda değerler eğitimine duyulan gereksinim, ahlaki değerlerin gelişimine farklı yaklaşımlar ( Piaget, Kohlberg, Gilligan, Noddings, Turiel, Eisenberg), eğitim programlarında karakter eğitimi stratejileri (tüm okulu kapsayan ve sınıflarda kullanılan stratejiler), okul öncesi dönemde değerler eğitiminin gelişimsel açıdan önemi, okul öncesi dönemde kazandırılacak temel değerler, kaynaştırma öğrencileri açısından okul öncesi eğitim programında yer alan değerlerin kapsamı ve kazandırılması, okul öncesi eğitim programının değerler açısından uluslararası örneklerle karşılaştırılması, program felsefesi ve değerler eğitimi arasındaki ilişki (Reggio Emilia, Felemenk Yaklaşımı, Waldorf Eğitimi, High / Scope Yaklaşımı), okul öncesi dönemde değerler eğitiminde öğretmen, okul ve alenin rolü, okul öncesi dönem değerler eğitimi uygulamaları, değerler eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler

Haftalık Ders Konuları

1Değerler eğitimi: Tanımı, önemi ve amacı Değerler eğitiminde okulun sorumlulukları Değerler eğitiminin kapsamı: Değerlerin tanımı Okul öncesi dönemde değerler eğitiminin tanımı ve kapsamı
2Değerler eğitiminde farklı yaklaşımlar: Değerler eğitiminin felsefi temelleri Ahlaki Değerler Eğitimi : Karakter Eğitimi Yaklaşımı Geleneksel Karakter Eğitimi Çağdaş Karakter Eğitimi
3Ahlaki Değerler Eğitimi: Değer Belirginleştirme Yaklaşımı İnsani Değerler Analizi Yaklaşımı Bilişsel Gelişimsel Yaklaşım
4Ahlaki Değerler Eğitimi: Duyarlılık Ahlakı Yaklaşımı Yapılandırmacı Ahlaki Eğitim Yaklaşımı Bütünleştirici Etik Eğitim Yaklaşımı Sosyal Alan Yaklaşımı
5Toplumsal Değerler Eğitimi
6Bireysel Değerler Eğitimi
7Toplumsal bağlamda değerler eğitimi: Toplumsal değişimler ve değerlere etkisi Toplumsal bağlamda değerler eğitimine duyulan gereksinim
8Değerler eğitiminde ahlak ve karakter eğitiminin yeri: Ahlaki değerlerin gelişimine farklı yaklaşımlar ( Piaget, Kohlberg, Gilligan, Noddings, Turiel, Eisenberg)
9Eğitim programlarında karakter eğitimi stratejileri: Tüm okulu kapsayan stratejiler Sınıflarda kullanılan stratejiler
10Okul öncesi dönemde değerler eğitimi: Okul öncesi dönemde değerler eğitiminin gelişimsel açıdan önemi Okul öncesi dönemde kazandırılacak temel değerler Kaynaştırma öğrencileri açısından okul öncesi eğitim programında yer alan değerlerin kapsamı ve kazandırılması
11Okul öncesi eğitim programının değerler açısından uluslararası örneklerle karşılaştırılması: Program felsefesi ve değerler eğitimi arasındaki ilişki Reggio Emilia Yaklaşımı Felemenk Yaklaşımı Waldorf Eğitimi High / Scope Yaklaşımı
12Okul öncesi dönemde değerler eğitiminde öğretmen ve okulun rolü: Değerler eğitiminde öğretmenin önemi Öğretmen yeterlilikleri Öğretmenlikte meslek etiği Öğretmen – çocuk etkileşimi ve sınıf ortamının önemi Okulun rolü
13Okul öncesi dönemde değerler eğitiminde ailenin rolü: Ahlak gelişiminde ailenin önemi Ailede değerler eğitimi Değerler eğitiminde okul-aile işbirliği
14Okul öncesi dönem değerler eğitimi uygulamaları: Değerler eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler Değerler eğitimine yönelik etkinlik örnekleri

Kaynaklar

AÖF Erken Çocukluk Döneminde Değerler Eğitimi