Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BEKİR ERHAN ORHAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Emrullah YILDIRIM

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Beden eğitimi ve spor öğretiminde kullanılan güncel öğretim yaklaşımlarını ve modellerini analiz etmektir
Dersin İçeriği Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme Yeni beden eğitim öğretimi programlarında kullanılan yaklaşımlar ve reform süreci Öğretime uyumlu program geliştirme Beden Eğitimi ve Spordaki Öğretim Yaklaşımları (ilkeler, yöntemler ve modellere genel bakış) Öğretim modelleri(Spor Eğitimi Modeli) Öğretim modelleri (Taktiksel Oyun Yaklaşımı) Öğretim modelleri (Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli) Öğretim modelleri (Sağlık ve İyi Olma Modeli) Makale tartışması İlkokul (1-4. sınıflar) Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi öğretim programı konusunda yapılan çalışmaların sunumu Ortaokul (5-8. sınıflar) Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim programı konusunda yapılan çalışmaların sunumu Grup tartışması ve ders değerlendirmesi

Haftalık Ders Konuları

1Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar
2Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi
3Güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının yaklaşımı
4Güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının içeriği (ilkokul)
5Güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının içeriği (ortaokul)
6Güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının içeriği (lise)
7Programın geliştirmeyi amaçladığı beceriler
8Programların öğrenme ve alt öğrenme alanları
9ARA SINAV
10Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi
11Programlarda kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller
12Ölçme değerlendirme yaklaşımı
13Öğretmen yeterlilikleri
14Öğretmen yeterlilikleri

Kaynaklar

Motschnig, R. (2016). Transforming Communication in Leadership and Teamwork. Springer.
Koppett, K. (2023). Training to imagine: practical improvisational theatre techniques for trainers and managers to enhance creativity, teamwork, leadership, and learning. Routledge.
Castillod, J. J. (2016). Teamwork in the automobile industry: radical change or passing fashion?. Springer.