Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Hareket eğitiminde temel kavramları, gelişim ve büyüme dönemlerini, motor gelişim ve motor gelişimi etkileyen faktörleri, çocuklarda fiziksel uygunluk, Lokomotor beceriler, lokomotor olmayan beceriler, Manipülatif beceriler ve algısal motor yetenekleri, hareket kavramını öğrenebilmek amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Hareket eğitiminde temel kavramları, gelişim ve büyüme dönemlerini, motor gelişim ve motor gelişimi etkileyen faktörleri, çocuklarda fiziksel uygunluk, lokomotor beceriler, lokomotor olmayan beceriler, Manipülatif beceriler ve algısal motor yetenekleri, hareket kavramını konularını kapsamaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Spor eğitimiyle ilgili temel kavramlar
2Spor eğitiminin genel amaçları
3Fiziksel uygunluk ve temel motorik özelliklerin gelişimi
4Hareket eğitiminin sınıflandırması
5Lokomotor beceriler (yürüyüş, koşma etkinlikleri ve oyunlar)
6Lokomotor beceriler (kaçma, durma, galop ve kayma etkinlikleri ve oyunlar)
7Lokomotor olmayan beceriler (bükme, eğilme, esneme etkinlikleri ve oyunlar)
8Manipülatif beceriler (Atma, yakalama etkinlikleri ve oyunlar)
9Ara Sınav
10Manipülatif beceriler (atma, yakalama, vurma etkinlikleri ve oyunlar)
11Lokomotor beceriler (atlama, sekme etkinlikleri ve oyunlar)
12Beden eğitiminde sportif eğitim değerlendirme
13Çocuklarda fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenekler.
14Sporla ilişkili hareketler

Kaynaklar

1. Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar Nobel Akademik Yayıncılık, 2011
2. Sayın, m. (2011). Hareket ve beceri öğretimi. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara.
3. İnan, M. (2004). 3-9 yaş çocukları için uygulamalı hareket eğitimi öğretmen el kitabı. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.