Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Sponsorluk ve pazarlama kavramlarını öğrenerek, spor endüstrisi içerisinde çalıştıkları organizasyonlarda sponsorluk ve pazarlama faaliyetlerinin etkin bir şekilde yürütülmesine yönelik bilgilerin kazandırılması
Dersin İçeriği Sponsorluk ve spor organizasyonları arasındaki ilişkiyi tanımlayabilmek, spor alanında yapılan sponsorluk uygulamalarını analiz edebilme, sponsorluk uygulamalarının verimliliğini değerlendirebilme, organizasyonların sponsor arama çalışmalarını yönetebilmek, sponsorluk uygulamalarının verimliliğini değerlendirebilmektir.

Haftalık Ders Konuları

1Sponsorluk Kavramı ve Gelişimi
2Spor Pazarlamasına Giriş
3Sporda Pazarlama Karması
4Sponsorluk ve İletişim
5Sporda Promosyon
6Sporda Pazar Bölümlemesi
7Spor Sponsorluğu Ve Doğrudan Pazarlama
8Sporda Marka Yönetimi
9Ara Sınav
10Pazarlamanın Spordaki Stratejik Rolü
11Sponsorluk Gereksinimlerini Belirlemek
12Sponsorluk Anlaşması
13Sponsorluk Etkinliğinin Belirlenmesi
14Spor organizasyonlarında yönetim fonksiyonlarını planlamak ve uygulamak.

Kaynaklar

1-Lagee W. (2005) Sport Sponsorship and Marketing Communications. A European Perspective. Prentice Hall, London. Stotlar D.K.(2001) Developing Successful Sport Sponsorship Plans. Fitness Information Technology., Morgantown
2- Soyer F (2003). Sporda Sponsorluk Kavramı, Kapsam ve Bir Araştırma. Ankara: Gazi Kitabevi.