Ders Planı / DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE DAVRANIŞ YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. BERİL SARAL
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilerin çocukluk ve ergenlik dönemine özgü davranış problemlerini tanıması, davranış problemlerinin doğasını anlaması ve etkili değerlendirme ve müdahale stratejilerini öğrenmesini sağlamak
Dersin İçeriği Davranış ve davranış problemlerine ilişkin temel kavramlar, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen davranış problemlerinin özellikleri, yaygınlığı, nedenleri, etkili müdahale stratejileri

Haftalık Ders Konuları

1Dersin içeriğini tanıtma ve tanışma
2Duygusal ve davranışsal bozuklukların tanımı, yaygınlığı, etiyolojisi ve tedavi yöntemleri
3Davranım bozukluğu tanımı, yaygınlığı, etiyolojisi ve tedavi yöntemleri
4Karşı gelme bozukluğu tanımı, yaygınlığı, etiyolojisi ve tedavi yöntemleri
5Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu tanımı, yaygınlığı, etiyolojisi ve tedavi yöntemleri
6Kaygı bozuklukları tanımı, yaygınlığı, etiyolojisi ve tedavi yöntemleri
7Yeme bozuklukları tanımı, yaygınlığı, etiyolojisi ve tedavi yöntemleri
8Riskli davranışlar ve duygusal rahatsızlık tanımı, yaygınlığı, etiyolojisi ve tedavi yöntemleri
9Riskli davranışlar ve duygusal rahatsızlık tanımı, yaygınlığı, etiyolojisi ve tedavi yöntemleri
10Davranış müdahale planı geliştirme
11Davranış müdahale planı geliştirme
12İşlevsel değerlendirme yöntemleri
13İşlevsel değerlendirme yöntemleri
14Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ozekes, M. (2019). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar. Ankara: Pearson