Ders Planı / BEP GELİŞTİRME

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı 1. BEP sürecine ilişkin temel becerileri kazanır 2. BEP ekibinin rollerini tanımlar ve tartıır ve kendi rollerini belirler. 3. Farklı BEP ekibi toplantılarını tanımlar ve tartışır. 4. Program geliştirme için performans düzeyi belirler. 5. Performans düzeyini yazmak için farklı yolları tanımlar ve tartışır. 6. Öğrencinin var olan perfomans düzeyine uygun kısa ve uzun dönemli amaçlar belirler. 7. Öğretimsel amaçlar geliştirir ve BEP'i uygular. 8. BEP'i gözden geçirir ve değerlendirir.
Dersin İçeriği Bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP); BEP’in öğeleri; BEP’in yasal dayanakları; BEP ve okul programları (okulöncesi, ilköğretim programları); ölçme araçları ve ayrıntılı değerlendirme; tüm hizmet planları; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde 0-3 yaş döneminde bireyselleştirilmiş aile hizmet planlarının (BAHP) tanımı, önemi ve örnekleri; geçiş planları: tanımı ve önemi; geçiş türleri: hastaneden-eve, evden-kuruma, kurumdan-kuruma; farklı geçiş planı örnekleri ve geliştirilmesi; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde BAHP, BEP ve geçiş planı uyarlamaları ve dikkat edilecek hususlar; BEP’in, BAHP’nin ve geçiş planlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi.

Haftalık Ders Konuları

1BEP'in tarihsel gelişimi, Engel grupları
2BEP tanımı, ilkeleri, yararları
3Tüm hizmet planı ve aile hizmet planı
4BEP'in ögeleri
5BEP'in ögeleri
6BEP ekibi çalışması
7BEP Ekibi
8BEP Ekibi
9Vize
10Performans düzeyini belirleme ilkeleri
11Performans düzeyi yazma
12Uzun dönemli hedefler ve oluşturulması, Kısa dönemli hedefler ve oluşturulması
13BEP hazırlama
14BEP’in uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi

Kaynaklar

Sucuoğlu, B. & Kargın, T. (2005). İlköğretimde kaynaştırma uygulamaları: yaklaşımlar, yöntemler, teknikler. Ankara: Morpa



Diken İ. H. (2010). İlköğretimde kaynaştırma (Ed). Ankara: Pegem Akademi.

Batu, S. (2000). Kaynaştırma, destek hizmetler ve kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri. Özel Eğitim Dergisi, 2 (4), 35–45.

Gürsel,O. (2006) Bireyselleştirilmiş eğitim programların geliştirilmesi. Eskişehir:Anadolu üniversitesi açık öğretim fakültesi yayınları.


Özyürek, M. (2004). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı. Ankara: Kök Yayıncılık