Ders Planı / UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü ZEYNEP GENÇ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilerin çocukluk dönemine özgü davranış problemlerini tanıması, davranış problemlerinin doğasını anlaması ve etkili değerlendirme ve müdahale stratejilerini öğrenmesini sağlamak
Dersin İçeriği Davranış ve davranış problemlerine ilişkin temel kavramlar, çocukluk döneminde görülen davranış problemlerinin klinik niteliği, formal ve informal davranış değerlendirme yöntemleri, etkili müdahale stratejileri.

Haftalık Ders Konuları

1Davranış ve davranış problemlerine ilişkin temel kavramlar
2Davranış ve nedenlerine ilişkin farklı açıklamalar
3Çocukluk döneminde görülen davranış problemlerinin klinik niteliği
4Davranışın değerlendirilmesi - ,Formal yöntemler
5Davranışın değerlendirilmesi - ,Formal yöntemler
6Ara sınav
7Davranışın değerlendirilmesi ? İnformal yöntemler
8Davranışın değerlendirilmesi ? İnformal yöntemler
9Müdahale- Pekiştireç kullanımı ve etkileri
10Müdahale- Pekiştireç kullanımı ve etkileri
11İpuçları ve yardım tekniklerinin kullanımı
12İşlevsel değerlendirme yöntemleri
13Çocuklar ve anne babaları için etkili davranış müdahale planı geliştirme
14Final Sınavı

Kaynaklar

1-Özyürek, M. (2004). Sınıfta Davranış Değiştirme: Uygulamalı Davranış Analizi. Kök Yayıncılık: Ankara.
Austin, V.L., Sciarra, D.T. / Çeviri Editörü: Dr. Mustafa Özekes (2012). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar / Children and Adolescents with Emotional and Behavioral Disorders. Nobel Yayıncılık.