Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. FATMA TAHTA
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Özel gereksinimli çocukları bireysel olarak değerlendirmenin, değerlendirme sonuçlarını raporlaştırmanın, bireyselleştirilmiş öğretim programı oluşturmanın ve uygulamanın öğrenilmesi , öğrencilere özel eğitim kurumları ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Mesleki süreçleri iş yerinde uygulamaktır. Katılımlı gözlem, gelişim alanlarında bireysel değerlendirme, uzun dönemli ve kısa dönemli hedeflerin ve öğretimsel amaçların belirlenmesi, bireysel gereksinimlere göre bireyselleştirilmiş öğretim programı oluşturma ve uygulama. Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı resmİ ve özel kurumlarda ve sınıflarda okul deneyimi kazanma; gözlem yapma; kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme; çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme; gözlemleri paylaşma ve tartışma; kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma.

Haftalık Ders Konuları

1Bilgilendirici toplantı.Dersin tanıtımı
2Uygulama okulunu tanıma gözlem yapma
3Gözlem ve sınıfı tanıma
4Katılımlı Gözlem
5Gözlem
6Gözlem
7Bireysel ögrenci belirleme
8Belirlenen ögrenci için anekdot kayıtları tutma
9Bireysel ögrenci belirleme ve anektod tutma
10Belirlenen ögrenci için günlük olarak tutulan anektod kayıtlarını ABC kaydına dönüştürme
11Kaba değerlendirme formları hazırlanması
12Kaba değerlendirme formları hazırlanması Davranışın tanımlanması ve raporlanması
13Sağaltım programını planlama Sağaltım raporlarını uygulama
14Dosyaların Teslimi

Kaynaklar

1-Staj yapılan kurumda mesleğin uygulanması için gerekli olan materyaller ve 36-72 ay okul öncesi MEB eğitim programı(2015)