Ders Planı / ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Değerler eğitimine ilişkin temel kavramları, değerleri etkileyen faktörleri ve değerler eğitimine yönelik felsefi ve kuramsal temelleri açıklama, değerler eğitiminin eğitim programlarında uygulanmasına ilişkin esasları kavrama ve değerler eğitimine yönelik etkinlik hazırlayabilmektir.
Dersin İçeriği Değerler eğitiminde temel kavramlar, değerlerin tanımı ve sınıflandırılması, değerler eğitimi yaklaşımları ve uygulamaları, değerler eğitiminde öğretim yöntem ve teknikleri, erken çocukluk döneminde değerler eğitimi ve uygulamaları

Haftalık Ders Konuları

1Dersin içeriğinin anlatılması, Değerler Eğitiminde Temel Kavramlar
2Kişilik ve Karakter Gelişimi
3Değerlerin Tanımı ve Kapsamı
4Değerlerin Sınıflandırılması
5Değerler Eğitimi Yaklaşımları ve Uygulamaları
6Değerler Eğitiminde Öğretim Yöntem ve Teknikleri
7Değerler Eğitiminde Aile, Okul ve Çevre
8Vize Sınavı
9Erken Çocukluk Döneminde Değerler Eğitimi
10Erken Çocukluk Yıllarında Çocuklara Kazandırılacak Değerler
11Erken Çocukluk Döneminde Değerler Eğitimi Uygulamaları
12Erken Çocuklukta Değerler Eğitimine Yönelik Etkinlikler Planlama ve sunma
13Erken Çocuklukta Değerler Eğitimine Yönelik Etkinlikler Planlama ve sunma
14Erken Çocuklukta Değerler Eğitimine Yönelik Etkinlikler Planlama ve sunma

Kaynaklar

1-Akbaş, O (2008) Değerler Eğitimi Akımlarına Genel Bir Bakış, Değerler Eğitimi Dergisi, Sayı 16.
2-Yıldırım, A. (Editör) (2021). Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
3-Ömeroğlu, E. (Editör) (2016). Okul Öncesi Dönemde Karakter ve Değerler Eğitimi: Teoriden Uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi.
4-Balat-Uyanık, G. ( 2005). Değerler ve Değerler Eğitimi Programları. A. Oktay ve Ö. Polat Unutkan (Edt.). Okul Öncesi Dönemde Güncel Konular içinde.(s. 197-212). İstanbul: Morpa Yayınları.
5- Balat-Uyanık, G. ve Dağal Balaban, A. ( 2006). Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri. Ankara: Kök Yayıncılık.
6- Alpöge, G. (2011). Okul Öncesinde Değer Eğitimi. Ankara: Bilgi Yayınevi.
7- Güder, S. Y. (Ed.)(2015). Okul Öncesi ve İlkokul Döneminde Değerler Eğitimi. Ankara: Eğiten Kitap.