Ders Planı / GELİŞİM İZLEME VE DEĞERLENDİRME

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersi alan öğrenci; çocuk gelişiminde tanı ve değerlendirmenin yeri, önemi ve amaçlarını bilir, standardize testlerin tanımı yapar, çeşitlerini tanımlar, özel gereksinimli çocuklarda tanı ve değerlendirme (üstün yetenekliler, dil ve konuşma bozukluğu, işitme engelliler, zihin engelliler, görme engelliler, serebral palsililer, otizm spektrum bozukluğu, öğrenme güçlüğü) yapabilir, tanılamada ailenin yeri ve önemini bilir, gelişimsel değerlendirmede etik ilkeler ve uygulama standartlarını kullanır.
Dersin İçeriği 1.Gelişimsel Tanımlamanın Tanımı 2.Gelişimsel Değerlendirme ile İlgili Tanım ve Kavramlar. 3.Gelişimsel Değerlendirme ve Tanımlamada İlkeler. 4. Gelişimsel Tarama Testleri. 5.Gelişimsel İzlem ve Önemi. 6. Formal ve İnformal Değerlendirme 7.Gözlem Yöntemleri 8.Kesin Kayıt,Değerlendirme yöntemleri. 9.Kontrol Listeleri, 10.Portfolyo Değerlendirme. 11.Oran Skalaları. 12.Gelişimsel Değerlendirmede Etik. 13.Gelişimsel Değerlendirmelerde Yapılan Hatalar. 14 Gelişimsel Tanılama Süreci ve Kullanılan Formlar. 15.Kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları. Sık rastlanılan yetersizlikler 16. Dünyada Yaygın Olarak Kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları. 17. Türkiye'de Yaygın Olarak Kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları. 18.Çocukların Gelişimsel Özelliklerine Uygun,Standart olmayan Tekniklerle Gelişimsel Değerlendirme. 19.Gelişim Raporu Hazırlama.

Haftalık Ders Konuları

1Türkiye’de ve Dünyada Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Süreci. Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Süreç Basamakları
2Gelişimsel Tanı ve Değerlendirme Sürecine İlişkin Örnek Uygulamalar
3Gelişimle İlgili Temel Kavramlar
4Gelişim İlkeleri ve Gelişim Dönemleri ve Özellikleri
5Çocuk Gelişiminde Tanı ve Değerlendirmenin Yeri, Önemi ve Amaçları
6Özel Gereksinimli Çocuklarda Tanı ve Değerlendirme (üstün yetenekliler, dil ve konuşma bozukluğu, işitme engelliler, zihin engelliler)
7Ara Sınav
8Standardize Testler
9Gelişimsel Tanı ve Değerlendirmenin Yorumlanması
10Gelişimsel Tanı ve Değerlendirmenin Sonuçlarının Kullanımı
11Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının (BEP) Hazırlanması
12Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme Çalışmalarında Ailenin Yeri ve Önemi, Aile ile İşbirliği
13Gelişimsel Değerlendirmede Etik İlkeler ve Uygulama Standartları
14Final sınavı

Kaynaklar

1-Diken, H.(Ed.). (2018). Erken Çocukluk Eğitimi. 5. Basım, Pegem Yayıncılık, Ankara.
2-Bayhan, P.(Ed.) (2018). Gelişimsel Değerlendirme, Hedef CS Basın Yayın, Ankara.
3- Boz, M. (Çev.Ed.). (2018):Erken Çocuklukta Gözlem ve Değerlendirme, AnınYayıncılık, Ankara.