Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. HAMDİ ÖZİVGEN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilerin spor,oyun ve fiziki etkinlikler yolu ile yaşamları boyunca kullanacakları temel hareketler, aktif ve sağlıklı yaşam becerileri, kavramları ve stratejileri ile birlikte bunlarla ilişkili yaşam becerilerini geliştirerek bir sonraki eğitim düzeyine hazırlanmalarıdır.
Dersin İçeriği İnsan gelişiminde sporun rolü,çocuklarının motor gelişim özellikleri, sağlıklı yaşam için egzersizler hakkında genel bilgi, eğitsel oyun uygulamaları, Fiziksel Etkinlik Kartları tanıtımı ve uygulamaları egzersiz esnasında sakatlıklar, yaralanmalar, zorlamalar, ilk yardım, ülkemiz ve spor, olimpiyatlar hakkında genel bilgi,

Haftalık Ders Konuları

1Fiziksel etkinlik ve Spor Bilimine Giriş (Teorik), Sportif Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
2Fiziksel etkinlik ve spor dersi ile ilgili temel hususlar, temel kavramlar, çocuklarda sporun önemi (Teorik), Fiziksel etkinlik ve spor Uygulamaları (Uygulama)
3Sporda fiziksel etkinlik, Büyüme, Gelişime,olgunlaşma (Teorik), Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
4Fiziksel etkinlik ve Sporun Temel Amaçları (Teorik), Spor ve Oyun Öğretimi ,oyunların yönetilmesi Uygulamaları (Uygulama)
5Fiziksel etkinlik ve Sporun Faydaları (Teorik), Sportif Etkinlik Uygulamaları (Uygulama)
6Eğitsel Oyunun Öğretimi (Teorik), Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
7Eğitsel Oyun öğretiminde zamanlama ve tehlikeler, Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
8Eğitsel Oyunun Yönetilmesi (Teorik), Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
9ARA SINAV
10Fiziksel etkinlik kartları(Teorik) Fiziksel etkinlik kartları ile spor ve oyun uygulamaları(Uygulama)
11Eğitsel Oyunun Yönetilmesi (Teorik), sportif Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
12Kısa Sınav- Spor,fiziksel etkinlikler ve Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)
13Okul öncesi dönemde ve Okullarda spor uygulamalarının önemi (Teorik),spor ve Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama
14Genel Değerlendirme (Teorik), Eğitsel Oyun Öğretimi ve Uygulamaları (Uygulama)

Kaynaklar

1-MEB (2007). Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
2-Dilaver Nebioğlu (2008). Beden Eğitimi Dersi Genel Esasları Planlaması ve Denetimi. Ankara: Seçkin Yayınevi.
3- Suzan Cömert Özata (2015). Okul Öncesinde Oyun Temelli Duyu Eğitimi. Nobel Yayınevi, Ankara.
4- İsmail Hakkı Harmandar (2004). Beden Eğitimi ve Spor' da Özel Öğretim Yöntemleri. Nobel Yayınevi, Ankara.
5- M. Engin Deniz (2012). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Maya Akademi,4. Baskı, Ankara.
6- MEB, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Fiziksel Etkinlik Kartları