Ders Planı / ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE YAKLAŞIMLAR VE KARŞILAŞTIRMALI ÇALIŞMALAR

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 5.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencinin; Erken Çocukluk dönemindeki belli başlı yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olması bu yaklaşımlarla ilgili ilke, kavram ve uygulamaları ayrıntılı analiz edebilme ve Türkiye için bu yaklaşımların uygulanabilirliği konularında yorumlama ve uygulama yeterliliğine sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Erken Çocukluk Eğitimindeki Yaklaşımlara genel Bakış,yaklaşım, yöntem, metod ve program kavramları, Eğitimde Alternatif Yaklaşımlar, Head Start Yaklaşımı , Reggio Emilia Yaklaşımı , High Scope Yaklaşımı , Montessori Yaklaşımı , Waldorf, Bank Street, Portage, Pikler Pedagojisi, Piramit metodu, Orman Okulu Yaklaşımı, Hippy ve Dünyadaki Uygulamaları ve Türkiye'deki Uygulanabilirliği, özellikleri, , Erken Çocukluk Dönemi yaklaşımların karşılaştırılması

Haftalık Ders Konuları

1Program, metod, yaklaşım kavramları, Türkiye'de Okul Öncesi dönemdeki Eğitim Programı, Özellikleri, İlkeleri
2Montessori metodu
3Reggio Emilia Eğitim Felsefesi ve Programı
4Waldorf Eğitim Felsefesi ve Programı
5Head Start Programı
6High Scope Eğitim Programı
7Bank Street Eğitim Programı, Pikler pedagojisi
8Proje yaklaşımı, Freinet Pedagoji
9Orman okulu, Jenaplan Okulları
10Portage Eğitim Programı, Farklılıklara Programı
11Piramit metodu, Decroly Sistemi
12Kamii-DeVries Yapılandırmacı Yaklaşımı
13Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı, Yaratıcı program,
14Erken çocukluk program ve yaklaşımlarının karşılaştırılması

Kaynaklar

1-Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar Ve Programlar, Vize Yayınları, '019, (ed. Fulya Temel)



2- Erken Çocukluk Döneminde EĞİTİM YAKLAŞIMLARI, Eğiten Kitap, 2022, (ed. Feyza Tantekin Erden ve H. Ö. Demircan).



3-Tuğluk M.N., Akçay B., "Farklı Ülkelerde Okul Öncesi Eğitim", Okul Öncesi Eğitime Giriş, Seçer Z., Ed., Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara, ss.209-223, 2017.






4-Başal, H. A. (2013). Okul öncesi eğitimine giriş. Ekin Basım Yayın Dağıtım. YILDIRIM, M. C. (2008).







5-AVRUPA BİRLİĞİ ÜLKELERİNDE VE TÜRKİYE'DE OKULÖNCESİ EĞİTİM. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 25(25).