Ders Planı / ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MATEMATİK EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. FATMA TAHTA
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının matematiksel düşünce, erken çocukluk dönemi matematik eğitimi ve önemini kavraması, okul öncesi çocuklar için geliştirilen matematik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri ve çeşitli matematik eğitim programları hakkında genel bilgi sahibi olmasıdır.
Dersin İçeriği Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.

Haftalık Ders Konuları

1Matematiğin tanımı, içeriği
2Matematiğin ilke ve standartları
3Erken çocukluk döneminde matematik programı
4Erken çocukluk döneminde matematiksel kavram gelişimi
5Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme ve sıralama)
6Sayma öncesi kavramlar ve süreçler (Örüntü)
7Küçük çocuklarda sayı kavramı
8Erken çocukluk döneminde işlem kavramı
9Ara sınav
10Ölçme, ölçme ilkeleri
11Erken çocukluk döneminde geometri, geometri şekilleri
12Grafikler
13Erken çocukluk döneminde çocuklarda problem çözme
14Final

Kaynaklar

Akman, B. (Ed.). (2019). Erken çocuklukta matematik eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
Durmaz, B. (Ed.). (2019). Erken çocuklukta matematik eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
Sperry-Smith, S. (2016). Erken çocuklukta matematik. (Çev. S. Erdoğan) Ankara: Eğiten Kitap.
Uludağ, G. (Ed.). (2020). Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi. Ankara: Nobel Akademi.