Ders Planı / YENİ MEDYA VE İLETİŞİM SİSTEMLERİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 6.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders kapsamında; teknolojinin medya üzerine etkisi ve bu medyaların taşınabilir ve duyulabilir hale gelmesiyle birlikte değişen reklam ve pazarlama stratejilerinin oluşmasıyla birlikte bütün medya ve yeni teknolojilerin yönetimi ve sunumu değişim göstermiştir. Öğrencilere medya kullanımı ve bu kullanımların yönetimlerini, sürekli yenilenen teknikler ile birlikte göstermek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Ders de öğrenciler yeni medya ile üretilen stratejik mesajların üretim sürecini öğreneceklerdir. Bununla birlikte dersi alanlar araca uygun mesaj üretimini eleştirel bir bakış açısıyla ele alacaklardır.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş
2Bilgi Toplumu
3Enformasyon Toplumu
4Kamusal Alan
5Jürgen Habermas ve İletişimsel Eylem Kuramı
6McLuhan ve Küresel Köy
7Ara Sınav
8Bilgi ve Enformasyon Toplumu Karşılaştırılması
9Yeni İletişim Teknolojilerine Dayalı Sunumlar I
10Yeni İletişim Teknolojilerine Dayalı Sunumlar II
11Yeni İletişim Teknolojilerine Dayalı Sunumlar III
12Yeni İletişim Teknolojilerine Dayalı Sunumlar IV
13Yeni İletişim Teknolojilerine Dayalı Sunumlar V
14Final

Kaynaklar

-Dijk, J. V. The Network Society: Social Aspects of New Media. London: Sage Publication, 2006.
-Laughey, D. Key Themes in Media Theory. New York: McGraw Hill Open University Press, 2007.
-Lievrouw, L. A., Livingstone, S. M. Handbook of New Media: Social Shaping and Social Consequences of ICTS. London: Sage Publications, 2006.
-Yengin, D. (2012a). Dijital Oyunlarda Şiddet. İstanbul: Beta Yayınları.
-Yengin, D. (2012b). Yeni Medya Ve... içinde (Editör: Deniz Yengin). “Yeni Medyaya Eleştirel Bakış” s.123-133. İstanbul: Anahtar Yayınları.
-Yengin, Deniz. Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum, İstanbul: Der Yayınları, 2014.
-Manovich, L. The Language of New Media. Cambridge: MIT Press, 2001.
-McLuhan, M. Understanding Media. London: Routlegde, 1964.