Ders Planı / YENİ MEDYA PROGRAMCILIĞI II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 6.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. NUR EMİNE KOÇ
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders kapsamında; öğrencilerin multimedya ve internet ile neler yapılabileceği konusunda bilgilendirmek, kullanılabilecek yazılımları tanımak ve bir yeni medya projesinin gereksinimlerini belirleyerek öğrencilerin çalışmayı gerçekleştirecek temel bilgilere sahip olması amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Teknolojik yenilikler bağlamında Yeni Medya alanında kullanılan yazılım ve donanımların eğitimi dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş: Dersin içeriği ve kapsamı
2Adobe Premiere kurgu programında uygulamalar
3Adobe Premiere kurgu programında uygulamalar
4Işık Uygulamaları ve yeni medya mecralarına oluşturulan içeriklerde ışığın kullanımı
5Işık Uygulamaları ve yeni medya mecralarına oluşturulan içeriklerde ışığın kullanımı
6Görüntü teknikleri ve yeni medya araçlarında doğru teknikleri kullanma
7Ara sınav
8Ödevlerin değerlendirilmesi
9Adobe Photoshop programının kullanımı
10Adobe Photoshop programının kullanımı
11Sosyal medyaya hareketli ve sabit içeriklerin oluşturulması
12Sosyal medyaya hareketli ve sabit içeriklerin oluşturulması
13Sanal Gerçeklik Platformlarının İletişime Etkisi ve yeni uygulamalar
14Sanal Gerçeklik Platformlarının İletişime Etkisi ve yeni uygulamalar

Kaynaklar

-Schmitt, Eric. The New Digital Age: Transforming Nations, Businesses, and Our Lives.
-Erik Brynjolfsson, Andrew Mcafee. The Second Machine Age: Akıllı Teknolojiler Devrinde Çalışma, İlerleme ve Refah. İstanbul: Türk Hava Yolları Yayınları, 2015.
-Lievrouw, L. A., Livingstone, S. M. Handbook of New Media: Social Shaping and Social Consequences of ICTS. London: Sage Publications, 2006.
-Manovich, L. The Language of New Media. Cambridge: MIT Press, 2001.
-Dijk, J. V. The Network Society: Social Aspects of New Media. London: Sage Publication, 2006.