Ders Planı / DİJİTAL OYUN TASARIMI I

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders kapsamında; dijital oyun tasarımının özellikle görsel iletişim tasarımı ve bilgisayar bilimleri alanları ile ilişkili olarak aktarımı yapılacaktır.
Dersin İçeriği Oyun kavramını kurallara bağlı işleyen interaktif bir iletişim süreci olarak değerlendirilip oyun tasarımcısının hedeflediği mesajları interaktif bir süreç aracılığı ile uygulamalı yaratımı söz konusu olacaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Oyun tasarımı nedir?
2Oyunların ortaya çıkışı ve gelişim süreçleri.
3Oyun türlerinin örneklerle açıklanması.
4Oyun oynama nedenleri ve oyuncuların istekleri.
5Unity programının arayüzünün tanıtımı.
6Oyun terminolojisi ve 3d modellerin oyun ortamına aktarılması.
7Ara Sınav
8Oyunlarda temel programlama.
9Unity ile örnek bir oyun arayüzünün gelişritilmesi.
10Unity ile ışık ve kameraların yerleştirilmesi.
11Oyunlarda etkileşim ve animasyon, unity ile oyun animasyonu.
12Basit oyun geliştime yöntemleri. Unity ile texture ve malzeme kullanımı Mobil cihazlar için oyun geliştirme.
13Final Proje Sunumları
14Final Proje Sunumları

Kaynaklar

-Binark, Mutlu “Dijital Oyun Kültürü” Kalkedon Yayınları, 2009.
-Yengin, Deniz “Dijital Oyunlarda Şiddet” Beta Yayınları, İstanbul, 2012.
-Rouse, Richard “Game Design: Theory and Practice, 2004.
-Binark, Mutlu “Kültür Endüstrisi Olarak Oyun” Kalkedon Yayınları, 2008