Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere etik kavramını ve bu kavramın altındaki etkinliklerle uygulama örneklerini ayrıntılı bir şekilde vermektir.
Dersin İçeriği Öğrencilere bağlı oldukları meslek grubunun etik kurallarını öğretmek ve mesleğe ilişkin etik kararların hangi ortamda ve nasıl verildiğini, kitle iletişim araçlarının konumunu ve yayın ilke ve esaslarını anlatmak. Dersle ilgili olarak basın meslek ilkelerini belirleyerek otokontrolün yapılması konusunda öğrencileri bilgilendirmek.

Haftalık Ders Konuları

1Mesleki etik
2İletişim ve etik
3Medya ve etik kuramları
4Etik Teoriler ve Etik İlkeler
5Medya etiğinde yeni sorunlar
6Yeni medya ve etik
7İnternet haberciliği ve etik
8Ara Sınav
9Enformasyon, mizenformasyon, dezenformasyon
10Yurttaş haberciliği ve etik
11Yalan haber ve doğruluk kontrolü
12Mahremiyet, yeni medya ve etik
13Sosyal medya ve etik
14Sosyal medya algoritmaları ve etik

Kaynaklar

Keane, J. Medya ve Demokrasi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2015.
Uzun, R. İletişim Etiği: Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara: Dipnot, 2009.
Binark, M. ve Bayraktutan G. Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon, 2013.
Binark, M. Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. Ankara: Kalkedon, 2013
Çaplı, B. Medya ve Etik, Ankara: İmge, 2002