Ders Planı / SOSYAL MEDYA PAZARLAMALARI I

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders kapsamında; sosyal medyanın diğer sektörlerin pazarlama faaliyetlerinde kullanılması. Sosyal medyada reklamcılık, içeriğin ve reklamın dağıtılması.
Dersin İçeriği İçerik pazarlamasının sosyal medya uygulamaları, inbound marketing, growthhacking kavramlarının uygulanması gibi konularda donanım kazandırılması hedeflenmektedir.

Haftalık Ders Konuları

1Pazarlama ve Pazarlama İletişimi Kavramının Tarihsel Gelişimi
2Yeni Medya Kavramı ve Temel Özellikleri
3Yeni Medyanın Oluşumunda Blogların Rolü
4İçerik Nedir ve Türleri Nelerdir?
5Markalar Açısından İçerik Pazarlamasının Önemi Nedir?
6İyi Bir İçerik Nasıl Hazırlanır?
7Ara sınav
8Sosyal Medya Kavramının Tarihsel Gelişimi
9Yaygın Kullanılan Sosyal Medya Ağlarına Genel Bakış
10Sosyal Medyada Marka Konumlandırma ve Geliştirilmesi
11Sosyal Ağlarda İçerik Oluşturma
12Markaların İçerik Oluştururken Dikkat Etmesi Gereken Hususlar
13Sosyal Medya'da Topluluk Nasıl Oluşturulur?
14Final Proje Sunumları

Kaynaklar

-Kolektif. (2014). Sosyal Medyanın ABC’si. İstanbul: Alfa Yayınları
-Sevinç S. (2015) Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya İstanbul: Optimist
-Kahraman M. (2013). Sosyal Medya 101 2.0 İstanbul: Mediacat Yayınları
-Kırcova İ., Enginkaya E. (2015) Sosyal Medya Pazarlama İstanbul: Beta Yayınları
-Kawasaki G. (2015) Sosyal Medya Sanatı (çev: Mirel Benveniste) Mediacat Yayınları