Ders Planı / KÜRESEL MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders kapsamında; İletişim çalışmaları içerisinde küreselleşme, kültürlerarası iletişim, küresel iletişim gibi konular ders kapsamında öğrencilere medyanın küreselleşmedeki rolü ve küreselleşmenin medyadaki sonuçları incelenecek, uluslararası şirketler, düzenleyici mekanizmalar ve uluslararası kurumlar incelenerek öğrencilere kuramsal olarak anlatılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Derste uluslararası, ulus-aşırı ve küresel düzeyde öne çıkan medya yapılanmalarının ekonomi-politik ve kültürel kimlikleri tartışılarak, Batılı ve Batı-dışı medya örgütlenmeleri küresel bilgi akışı, iletişim ve haber alma hakkı kavramları çerçevesinde incelenecektir.

Haftalık Ders Konuları

1Ders ve okutulacak kitaplar hakkında hakkında bilgi verilmesi
2‘Ekonomi politik nedir?’ sorusunun tartışılması
3Ekonomi politik yaklaşımın tarihsel temellerinin açıklanması- Türkiye ve Amerika örnekleri
4Ekonomi politik yaklaşımın tarihsel temellerinin açıklanması Türkiye ve Amerika örnekleri
5Klasik Ekonomi Politiğin Kavramlarının açıklanması
6Ekonomi politiğin, ekonomi ve siyaset alanlarıyla olan ilişkisinin ele alınması
7Ara Sınav
8Eleştirel ekonomi politiğin özelliklerinin örneklerle aktarılması
9Ekonomi politik bakış doğrultusunda kültürel çalışmaların değerlendirilmesi
10Medyanın Ekonomi Politiği Kavram ve Yaklaşımların tartışılması
11Medya ve iletişim alanında mülkiyet ve kontrol sorununun tartışılması
12Haber üretim sürecinde medyanın ekonomi politiği konusunun aktarılması
13Final Proje Sunumları- tekrar
14Final Proje Sunumları

Kaynaklar

Aydoğan Filiz,Küresel Medya,Beta Yayınları, 2011.
Fuchs Christian , Dijital Emek Ve Karl Marx, NotaBene Yayınları, 2015.
Dijital Medyanın Ekonomi Politiği Prof. Dr. Cengiz Anık