Ders Planı / DİJİTAL OYUN TASARIMI II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders kapsamında; günümüzde popüler olan oyunlar hakkında, Programlama, Bilgisayar Animasyonu, Mobil Oyun Geliştirme, Oyun Motoru, 3D Modelleme, Ses Dizaynı, Arayüz Tasarımı, Oyun Senaryosu, Oyun Geliştirme gibi dersleri uygulamalı olarak öğreterek oyun tasarımı yapmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu dersin amacı öğrencilerin Oyun Tasarımı I dersinde öğrendikleri bilgileri ileri bir düzeye taşımaktır. Öğrencilerin oyun geliştirme konusunda tecrübe edinmelerini sağlamaktır.

Haftalık Ders Konuları

1Giriş.
2Oyun durumu ve fizik.
3Oyun betikleri.
4Oyun geliştirme konseptleri.
5Oyun durumu yönetme.
6Dünyada video oyunların gelişimi.
7Ara Sınav
8Türkiyede oyunların gelişimi ve oyun sektörü.
9Scratch ile Temel programlama.
10GUI yaratmak.
11Oyun kuralları ve mekanikleri.
12Oyun kullanilabilirliği. Oyun teknolojileri ve oyun içi karakter geliştirme.
13Final Proje Sunumları
14Final Proje Sunumları

Kaynaklar

-Binark, Mutlu. Dijital Oyun, Kalkedon yayınları, 2008.

-Batı, Uğur. Dijital Oyunlar, Derin Yayınları, 2011.

-Binark, Mutlu. Dijital Oyun Rehberi - Oyun Tasarımı,Türler ve Oyuncu, Kolektif, Kalkedon yayınları, 2009.
Blender 3D: Noob to Pro
Blender Basics: A Classroom Tutorial Book (5th Edtion, 2017; 4th Edition, 2011)