Ders Planı / YENİ MEDYA KURAMI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders kapsamında; iletişim çalışmalarında yeni medyanın tanımı, kullanım alanları ve buna bağlı kuramlar öğrencilere aktarılmakta ve farklı bakış açıları kazandırmak amaçlanmaktadır. Yeni medya üzerine yapılan çalışmalar ve araştırmalar açıklanarak üretilen kuramlar yorumlanarak öğrencilere aktarılmaktadır.
Dersin İçeriği Medyanın yeni medyaya dönüşümü bağlamında yeni medya çalışmalarıyla ortaya çıkan yeni kuram ve yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Teknolojik Yaklaşımlar çerçevesinde medya kavramının ele alınması.
2Harold Innıs ve Marshall McLuhan’ın yaptığı çalışmaların açıklanarak, teknolojik kuramların değerlendirilmesi.
3Eleştirel Yaklaşımlar çerçevesinde Walter Ong’un teknolojik yaklaşımlarla birlikte medyaya bakış açısının açıklanması.
4Max Horkheimer ve Theodor Adorno’nun çalışmaları doğrultusunda medyanın gelişim sürecini incelemek.
5Jurgen Habermas’ın ele aldığı bilim ve teknolojik gelişmelerin medyaya olan uyarlamalarının açıklanması.
6Herbert Marcuse ve Neil Postman’ın bakış açısıyla, kitle iletişim araçlarından günümüz medyasına kadar olan süreci anlatmak.
7Ara Sınav
8İletişim alanında yapılan yeni medya çalışmalarına giriş yapılması ve genel değerlendirme şeklinde yorumlanması.
9Jean Baudrillard’ın bakış açısıyla medya çalışmalarını incelemek ve tartışmak.
10Manuel Castells’in farklı bakış açıları üretimiyle toplanan “Ağ Toplumu” kavramını açıklamak ve “Enformasyon Çağı” kavramını aynı çerçevede tartışmak.
11Lev Manovich’in bakışıyla yeni medyayı anlatmak.
12Bilgi tabanlı ekonomi konusunun açıklanması. “E-paradigma” kavramının açımlanarak, güncel örnekler üzerinden değerlendirilmesi.
13Final Proje Sunumları
14Final Proje Sunumları

Kaynaklar

-Dijk, J. V. The Network Society: Social Aspects of New Media. London: Sage Publication, 2006.
-Innis, H. A. Empire and Communications. Toronto: Press Porcepic, 1986.
-Laughey, D. Key Themes in Media Theory. New York: McGraw Hill Open University Press, 2007.
-Lievrouw, L. A., Livingstone, S. M. Handbook of New Media: Social Shaping and Social Consequences of ICTS. London: Sage Publications, 2006.
-Dizard, W. Old Media New Media. United States: Longman, 1999.
-Manovich, L. The Language of New Media. Cambridge: MIT Press, 2001.
-McLuhan, M. Understanding Media. London: Routlegde, 1964.
-Yengin, D. (2012a). Dijital Oyunlarda Şiddet. İstanbul: Beta Yayınları.
-Yengin, D. (2012b). Yeni Medya Ve... içinde (Editör: Deniz Yengin). “Yeni Medyaya Eleştirel Bakış” s.123-133. İstanbul: Anahtar Yayınları.
-Virilio, P. (2003). Enformasyon Bombası. (Çev: Kaya Şahin) İstanbul: Metis Yayınları.