Ders Planı / ETKİLEŞİMLİ MEDYA TASARIMI II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders kapsamında; İnsan ve bilgisayarın ortak etkileşim sürecinin interaktif medya ile uygulamalı teknikler üzerinden aktarılması amaçlanmaktadır. Ağ, interaktif CD ile flash ve üç boyutlu animasyon tasarımına yönelik temel uygulamaları, hareketli görüntü ve sesin iletişim ortamlarında kullanılması öğrencilere aktarılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Dersin İçeriği Ders kapsamında; bilgi ve iletişim teknolojilerinin tarihçesi ve temel kavramları eşliğinde, insan-bilgisayar etkileşimi, arayüz tasarımı, kullanıcı merkezli tasarım, kullanıcı deneyimi tasarımı, kullanılabilirlik, etkileşim tasarımı, etkileşimli medya tasarım kriterleri ve süreçleri ele alınacaktır

Haftalık Ders Konuları

1Etkileşim tasarımı prensipleri
2Web tasarımı için kullanılabilirlik prensipleri
3Mobil araçlar için kullanılabilirlik prensipleri
4Çevrimiçi ve mobil kullanıcı deneyimi analizleri
5Kültürlerarası tasarım: kullanıcı davranışları üzerindeki kültürel etkiler
6Erişilebilirlik
7Ara Sınav
8Kullanıcı deneyimi tasarımının rolü, sorumlulukları ve prensipleri Kullanıcı deneyimi: araştırma teknikleri
9Web siteleri için kullanılabilirlik testleri
10Mobil uygulamalar için kullanılabilirlik testleri Haber siteleri/uygulamaları kullanılabilirlik analizleri
11E-ticaret ve çevrimiçi oyun siteleri/uygulamaları kullanılabilirlik analizleri
12Eğitsel ve kurumsal sitelerin/uygulamaların kullanılabilirlik analizleri
13Final Proje Sunumları
14Final Proje Sunumları

Kaynaklar

-Spurgeon Christina ,Advertising and New Media, Routledge, 2008.
-Çakır Süreyya,Medya ve Tasarım, Urzeni Yayıncılık.