Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders kapsamında; günümüzde televizyon, gazete, internet vb. medyadaki mesajları alma, bu mesajları değerlendirme ve medyanın farklı araçlar ve kanallar aracılığıyla toplumlar üzerindeki yoğun ve hızlı etkileri, bilinçli medya okuryazarı bireylerin yetiştirilmesini amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Yapılan çalışmalara göre, medya okuryazarlığı ile bireyin medya mesajlarını doğru anlayabilmesine olanak sağlayacak bir medya bilincinin oluşturulması ve eleştirel bir bakışla medya kültürünü çözümleyen bireylerin yetiştirilmesi ve bireylerin medya kullanımında bilinçli olabilmelerinin eleştirel bir takım becerilere sahip olmaları ve eleştirel düşünme, medya okuryazarlığı ile eleştirel düşünme arasındaki ilişki incelenmektedir.

Haftalık Ders Konuları

1Yeni Medya Sosyolojisi Kavramı
2Geleneksel ve yeni medya sahipliği
3Yeni medya sahipliğinin eleştirel değerlendirmesi
4Yeni medya ve demokrasi ilişkisi
5E-devlet ve uygulamaları
6Yeni medya ortamları ve yeni toplumsal hareketler
7Ara Sınav
8Yeni medya ortamlarında kimlik temsilleri
9Yeni medya ortamlarında kimlik temsilleri
10Yeni medya ortamlarında teşhircilik ve mahremiyet sorunu
11Yeni medya okuryazarlığı
12Nefret söylemi
13Nefret söyleminin yaygınlaşmasında yeni medyanın rolü
14Final Sınavı

Kaynaklar

-Binark Mutlu , Mine Gencel Bek,Eleştirel Medya Okuryazarlığı : Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar, Kalkedon
-Richard T. Schaefer, Sosyoloji. Ankara: Palme Yayınları, 2012.