Ders Planı / YENİ MEDYAYA GİRİŞ II

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 6.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN HAKAN KARADAĞ
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders kapsamında; Yeni medyanın temel kavramları, özellikleri ve toplumsal, kültürel, ekonomik ve teknolojik alanlardaki etkileri kuramsal düzeyde ele alınacaktır. Yeni iletişim teknolojilerinin, medya alanında yarattığı dönüşüm ve toplum-medya ilişkisini şekillendirmedeki rolü örnek uygulamalar üzerinden açıklanacaktır. Amaç, öğrencilerin yeni medya kültürünün çeşitli alanlardaki etkilerini öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Kitle iletişim araçlarının tarihsel gelişimi bağlamında medya kavramının yeni medyaya dönüşümü ve bu dönüşümde yer alan karakteristik nitelikler dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Dersin akışı ve değerlendirme bilgisi
2Castells ve van Dijk’ın Ağ Toplumu Yaklaşımları
3Dijital Kültür, Dijital Yerli ve Dijital Göçmenler
4Dijital Kimlik
5Yeni Medya ve Gözetim
6Yeni Medya ve Mahremiyet
7Yeni Medya, Küreselleşme ve Toplumsal Hareketler
8Ara Sınav
9Yakınsama (Yöndeşme) ve Transmedya Kavramları
10Maddi Olmayan Emek ve Dijital Emek
11Baudrillard ve Simülasyon Yaklaşımı
12Post-truth Kavramı
13Vatandaş Gazeteciliği
14Genel tekrar ve değerlendirmeler

Kaynaklar

-Yengin, Deniz, Yeni Medya Ve, Anahtar Kitaplar Yayınevi E Yayınları, 2012
-Balle Francis, Eymery Gérard, Yeni Medyalar, İletişim Yayınları, 1991
-V. Pavlık John, Mcıntosh Shawn, Converging Media : Introduction To Mass Communication, Oxford University Press, 2014
-Lıster Martin, DOVEY Jon, Gıddıngs Seth, Grant İain, Kelley Kieran, New Media : A Critical İntroduction, Routledge, 2008
-Manovich Lev, The Language Of New Media. Cambridge: MIT Press, 2001
-Jenkins, Henry. Convergence Culture: Where Old And New Media Collide, New York University Press, 2006
-Castells, Manuel. The Rise Of The Network Society: İnformation Age, Economy Society And Culture, Wiley Blackwell, 2009