Ders Planı / DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 1.0
Dersin AKTS Kredisi 3.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ders kapsamında; dijital içerik üretimi yaparken, dikkat edilmesi gereken temel kurallar, üretimin sonuçları ve etkileri gibi konular üzerinde durulacak. Medya ya da pazarlama faaliyetlerinde dijital içerik üretimi yetileri kazanılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği İnternetin gelişimi bağlamında yeni medyada dijital içerik üretimi ve uygulamaları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders Konuları

1Dijital İçerik Kavramına Giriş
2Kaliteli Bir Dijital İçeriğin Temel Kriterleri Nelerdir?
3İçerik Üretirken Nereden Başlanmalı Ve Nasıl Oluşturulmalıdır?
4İçerik Planı Nedir? İçerik Planı Nasıl Oluşturulur?
5İçerik Pazarlamasında Blogların Rolü
6Yazı Yazma Sanatına Giriş
7Ara sınav
8Metinleri Görsellerle Zenginleştirme
9Bir İçerik Mecrası Olarak Sosyal Medya
10İçerik pazarlamasında videonun yükselişi
11Kulağa Hitap Eden İçerik Üretimi
12Kurumların İhtiyacı Olan İçeriği Üretme
13Üretilen İçeriğin Başarısının Ölçülmesi?
14Final Proje Sunumları

Kaynaklar

- Handley, A. (2013) Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları (çev: Zeynep Kökkaya) İstanbul: MediaCat Yayınları

-Penpece D. (2014) Dijital İçerik Pazarlaması. İstanbul: Karahan Yayınları

-Pulizzi J. (2013) Epic Content Marketing. New York: McGraw-Hill.

-Kawasaki G. (2015) Sosyal Medya Sanatı (çev: Zeynep Kökkaya) İstanbul: MediaCat Yayınları

-Yamamoto G. , Şekeroğlu Ö. (2014) Sosyal Medya ve Blog. İstanbul: Kriter Yayınevi

-Sevinç S. (2015) Herşeyin Başı Blog. İstanbul: Optimist.