Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. GONCA YILDIRIM ÖGE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencileri reklamın etkinliğinin ölçülmesi konusunda bilgili ve donanımlı hale getirmek.
Dersin İçeriği Birçok kavramı birbirinden uzaklaştırmadan anlatmak. Görsel ve örnekler (bilgisayar ile sunum) kullanmak. Örnek olaylar üzerinden yorumlamalar yapmak ve en önemlisi ders içinde uygulama.

Haftalık Ders Konuları

1Temel pazarlama araştırması kavramı ve pazarlamadaki yeri.
2Araştırma teknikleri.
3Kalitatif araştırmanın detayları ve reklam ölçme ve değerlendirmedeki yeri.
4Kantitatif araştırmanın detayları ve reklam ölçme ve değerlendirmedeki yeri.
5Reklam Araştırmaları (Pre-testler)
6Reklam Araştırmaları (Post-testler)
7Tüketici araştırmaları ve müşteri iç görü çözümlemeleri
8TV reklamları ölçme ve değerlendirme teknikleri
9İnternet reklamları ölçme ve değerlendirme teknikleri
10Ders içinde araştırma yapılması ve detaylı tartışma
11Reklamda yeni araştırma yöntemleri (Nöro Pazarlama)
12Pazarlama, pazarlama araştırması, reklam ve ölçümlemesi konularının ortak paydası
13Örnek reklam ölçümlemelerinin incelenmesi
14Odak Grup Çalışması

Kaynaklar

1-Çolakoğlu, Bengü Emine. Reklam Araştırma, İnceleme, Gözlem, İstanbul:Yalın Yayıncılık, 2008.
2- Zyman, Sergio. Bildiğimiz Pazarlamanın Sonu, İstanbul:Medicat, 2000.
3- Pazarlama Araştırmacıları Derneği Kitabı, Pazarlama Araştırması.