Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. GONCA YILDIRIM ÖGE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Öğrencilerin dijital ve geleneksel mecralarda reklam uygulamaları konusunda becerilerini artırmak; Çizgi üstü (TV, Radyo, Dijital Medya vs.) güncel reklam araçlarında tasarım ve uygulama kuralları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak; Bu alanlarda, yapım öncesi, yapım aşaması ve yapım sonrası iş akışlarına uygun ve etkili hareketli görüntü içeriği üretebilmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği Farklı mecralarda tasarım ve uygulamaya yönelik proje örneklerinin analizi; Reklam sektöründe reklam filmi prodüksiyonu, fotoğraf ve 3 boyutlu dijital prodüksiyon, dijital medya vb. konularda piyasa üretim koşullarının anlaşılması

Haftalık Ders Konuları

1Reklamcılıkta prodüksiyon nedir ? Prodüksiyonu aşamaları nelerdir ? Pre ( ön ) prodüksiyon ne demektir ?
2TV reklamlarında , Radyo reklamlarında ve yazılı basında prodüksiyonun aşamaları
3Tv reklam filmi prodüksiyonunun bileşenleri a )mekan b) oyuncu seçimi c) Metin d) reklamda kullanılacak sanal ( 3 D ) mekanların seçimi ve bütçeye katkısı e) Sanat yönetimi kavramı f) yönetmenin filme katkısı g) görüntü yönetmeni ve kameraman h) kamera seçimi i) lens ve diğer teknik malzemelerin seçimi
4Tv reklam filmi prodüksiyonunun bileşenleri a) mekan b) oyuncu seçimi c) Metin d) reklamda kullanılacak sanal ( 3 D ) mekanların seçimi ve bütçeye katkısı e) Sanat yönetimi kavramı f) yönetmenin filme katkısı g) görüntü yönetmeni ve kameraman h) kamera seçimi i) lens ve diğer teknik malzemelerin seçimi
5Tv reklam filmi prodüksiyonunun bileşenleri a) mekan b) oyuncu seçimi c) Metin d) reklamda kullanılacak sanal ( 3 D ) mekanların seçimi ve bütçeye katkısı e) Sanat yönetimi kavramı f) yönetmenin filme katkısı g) görüntü yönetmeni ve kameraman h) kamera seçimi i) lens ve diğer teknik malzemelerin seçimi
6Reklam filminde montaj ve post prodüksiyon
7Reklam filminde efekt ve 3 d animasyon kullanımı
82 D ve 3D film prodüksiyonu
9Reklam filmi prodüksiyonunda yönetmen seçiminin önemi
10Proje Yapımı: Story board Hazırlığı
11Mekan kullanım izinlerinin alınması ve resmi kurumlarla olan ilişkiler
12Örnek üzerinden prodüksiyon planlaması
13Yerel unsurların ( oyuncu, şive, ağız ) reklamda kullanımı
14Prodüksiyon amiri ne iş yapar yapımdaki görevi nedir?

Kaynaklar

1-Kollektif (2009). Reklam Yönetimi. Beta Yayınları
2- Akbulut, N.T. (2006). Adım Adım Reklam Üretimi. Beta Yayınları