Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. GONCA YILDIRIM ÖGE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Bu dersin amacı dünyada ve Türkiye’de reklamın sahip olduğu özellikler ve reklam uygulamaları etik açıdan irdelemek, reklam aracılığı ile kurulan iletişim sürecinde etik çerçevenin öğrenciler tarafından benimsenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu derste reklam ve pazarlama iletişimi uygulamalarıyla ilgili etik konular incelenir. Çeşitli örneklerle etik dışı reklam uygulamalarının tespit edilmesi, tanımlanması, kınama ve önleme çalışmaları, sektör, toplum ve birey üzerindeki etkilerinin tartışılması, yasal düzenlemeler tartışılır.

Haftalık Ders Konuları

1Etiğin tarihsel gelişimi (1)
2Etiğin tarihsel gelişimi (2)
3Tüketim Dünyası, ideoloji ve gündelik hayatın eleştirisi
4Türkiye'de reklam ve etik
5Yazılı basın ve etik
6Televizyon reklamları ve etik
7Ara sınav
8Günümüz reklamlarında reklamcılık ve etik
9Basılı reklamlar etik incelemeleri
10Televizyon reklamları etik incelemeleri
11Açık hava reklamları etik incelemeleri
12Sosyal medya reklamları etik incelemeleri
13İnternet reklamları etik incelemeleri
14Genel teorik değerlendirme

Kaynaklar

1) Sayımer, İdil ve Eraslan Pınar. Halkla İlişkiler ve Reklam Üzerine Etik Değerlendirmeler, Beta Yayınevi: İstanbul, 2008.
2) Ivan IIIich, Tüketim Köleliği, Pınar Yayınları, İstanbul, 2011.
3) Aasdair Macintyre, Etik’in Kısa Tarihi(Homerik Çağdan Yirminci Yüzyıla), Paradigma Yayınları, İstanbul, 2011.
4) William Frankena, Etik, İmge Kitabevi, Ankara, 2007.
5) Gürbilek, Nurdan. Vitrinde Yaşamak: 1980’lerin Kültürel İklimi, Metis Yayınları, İstanbul, 2016.
6) Uzun, Ruhdan. İletişim Etiği: Sorunlar ve Sorumluluklar, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basımevi, Ankara, 2007.