Ders Planı / REKLAMCILIĞA GİRİŞ

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 6.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. GONCA YILDIRIM ÖGE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Reklamcılığa ait temel kavramları tanımlamaktır.
Dersin İçeriği Reklamcılıkla ilgili temel kavram ve terimlerin açıklanması, reklam kuramları, reklam türleri, reklamcılığın tarihsel gelişimi, reklam ajanslarının yapısı, reklam tasarım süreci, reklam kampanya süreçlerinin yürütülmesi ve reklamın medya planlama süreçleri konularını kapsar.

Haftalık Ders Konuları

1Reklam kavramının çeşitli tanımları. Dünyada ve Türkiye’de reklamcılık kavramının tarihsel süreç içinde irdelenmesi.
2Reklam kavramının farklı görüşler doğrultusunda ve değişen toplumsal koşullar, teknolojik olanaklar çerçevesinde ele alınması.
3Reklamın amaçları ve işlevleri
4Pazarlama iletişimi içinde reklamın yerinin irdelenmesi
5Temel reklamın türlerinin incelenmesi
6Reklam mecralarının incelenmesi.
7Uygulama örnekleri üzerinden çeşitli reklam türlerinin irdelenmesi.
8Ara sınav
9Çeşitli reklam ortamlarının ve örneklerinin incelenmesi
10Reklamcılık sürecini açıklayan modellerin incelenmesi
11Reklam dünyasının aktörlerinin incelenmesi
12Reklam kampanyası planlama süreçleri
13Reklam kampanyası planlama süreçleri
14Reklam ajanslarının yapısı, tarihsel gelişimi ve işleyişi

Kaynaklar

1- Elden, Müge. Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayıncılık, 2009.
2- Babacan, Muazzez. Reklamcılık Temel Kavramlar, İstanbul: Detay Yayıncılık, 2005.
3- Peltekoğlu, Filiz Balta. Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul: Beta Yayınları, 2010.
4-Elden, Müge; Ulukök, Özkan; Yeygel, Sinem. Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları.2005