Ders Planı /

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi
Dersin AKTS Kredisi
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ?
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. GONCA YILDIRIM ÖGE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Reklamcılıkta temel hedef olan ikna sürecini kavrayarak, ikna tekniklerini kullanarak etkili reklam mesajı hazırlama süreçlerini kavrar. Örnek uygulama çalışmaları üzerinden değerlendirme yapar.
Dersin İçeriği Ders kapsamında reklam ve ikna arası ilişki tanımlanır. Örnekler ve uygulamalar üzerinden incelenir.

Haftalık Ders Konuları

1Tutum Değişimi ve Tutum Değişimine İlişkin Kuramlar
2Tutum Değişimi ve Tutum Değişimine İlişkin Kuramlar
3İknanın Unsurları
4Temel İkna Teknikleri
5İkna ve Etik
6Propaganda ve İkna Pazarlama İletişiminde İkna
7Reklam Açısından İkna ve Önemi Reklamda İkna Sürecini Açıklayan Modeller
8Ara sınav - Reklamda İkna Sürecini Açıklayan Modeller
9Reklamda Kullanılan Mesaj Çekicilikleri ve İkna
10Reklamda Kullanılan Mesaj Çekicilikleri ve İkna Korku Cinsellik Mizah
11Basılı Reklam Ortamları ve İkna
12Görsel / İşitsel Reklam Ortamları ve İkna
13Elektronik Reklam Ortamları ve İkna
14Örnek Reklam Kampanyası Tasarımı

Kaynaklar

1-Elden, Müge ve Bakır, Uğur; Reklam Çekicilikleri, İletişim Yayınları, İstanbul, 2010.
2- Yüksel, Ahmet Haluk; İkna Edici İletişim. 2. Baskı, T.C. Anadolu Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırmalar Vakfı Yayınları No: 94, Eskişehir, 1994.
3- Çakır, Vesile; Reklam ve Marka Tutumu, Tablet Yayınları, Konya, 2006.
4- Jones, John Philip (Ed.); Reklam Nasıl İşe Yarar: Araştırmanın Rolü, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2004.
5- Shrum, L.J. (Ed.); The Psychology of Entertainment Media: Blurring the Lines Between Entertainment and Persuasion (Advertising and Consumer Psychology), Lawrence Erlbaum, 2003.