Ders Planı / ULUSLARARASI REKLAMCILIK

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 3.0
Dersin AKTS Kredisi 4.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? S
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. GONCA YILDIRIM ÖGE
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Ulusal sınırların hızla ortadan kalkması ve reklamcılığın ulusötesi boyut kazanması, küreselleşme ve küresel ekonomi kavramlarıyla reklam ilişkisi, son yıllarda öne çıkan global reklam çalışmaları ve glokal sürecin yapılanışını irdelenecektir.
Dersin İçeriği Reklamcılığı uluslararası boyutta ele almak, kültürlerarasılık kavramı doğrultusunda reklam stratejilerini belirlemek.

Haftalık Ders Konuları

1Küreselleşme kavramı
2Kültür ve Küreselleşme sürecinin tarihsel gelişimi.
3Küreselleşme ve reklam dünyası.
4Küreselleşen dünyada “Yerelleşme” kavramının irdelenmesi.
5Kültürel simgelerin yerel kültürlerde ve reklam dünyasındaki yerinin önemi ve ele alınması.
6Genel anlamda reklamcılık alanındaki stratejilerden yola çıkarak uluslar arası reklamcılık alanındaki reklamların ele alınması ve kültürel göstergeler.
7Ara sınav
8Söylensel (mitsel) göstergelerin toplumların reklamlarındaki kullanım biçimlerinin incelenerek karşılaştırılması.
9Uluslararası reklamcılık alanındaki yerel kültürlere yönelik politikaların saptanması.
10Kültürel ikonlar ve marka.
11Uluslar arası alanda yer alan reklam örneklerinin ve uluslar arası alanda ödüllü reklam örneklerinin gösterilerek irdelenmesi.
12Uluslar arası alanda yer alan reklam örneklerinin öğrenciler tarafından sunumunun yapılması.
13Uluslar arası reklamcılığa ilişkin kitapların sınıfta tartışılması ve sunumlar.
14Sunumlar ve genel tekrar

Kaynaklar

1- Mattelart, Armand. Beğin İğfal Şebekesi, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1995.
2- Willson, Tony. Global Advertising, Attitudes, and Audiences, Routledge Publications, 2010