Ders Planı / REKLAM TASARIM UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Dersin Kredisi 2.0
Dersin AKTS Kredisi 6.0
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Z
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Amaç ve İçerik

Dersin Amacı Reklamcılıkta grafik tasarım süreci ve bir grafik tasarımcının grafik tasarım atölyelerinde, reklam ajanslarındaki çalışma ortamına hazırlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bilgisayar ortamında görüntü işleme ve vektörel programlarla yaratcılık ve yeni yaklaşımların üzerinde durarak deneysel projeler hazırlanması.

Haftalık Ders Konuları

1Reklam grafiği, reklam grafiği içerisine giren unsurlar
2Brief alma teknikleri
3Gazete, TV reklam teaser ve filmlerinin, basın teaser reklamlarının planlanması, reklam filmi ve reklam müziği ve yaratım sürecinin içinde bulunmak, storyboard tasarımında dikkat edilecek unsurlar.
4Uygun reklam bütçesi ile bir reklam kampanyasında yapılacak ürünlerin tasarımında dikkat edilecek noktalar.
5Bilboard, megaliht, raket ve durak afişleri, silindir reklamlar, otobüs, araç giydirme vb. çalışmaların kavratılması.
6Reklam kampanyası oluşturacak şekilde eskizlerinin oluşturulmaya başlanması.
7Kampanyası oluşturulacak ürün ve markaya uygun tasarımlara devam edilmesi.
8Kampanya için uygun bütçe-maliyetlerin-pazar araştırmalarının gerçekleştirilmesi.
9Pazar araştırması doğrultusunda kampanyada yer alacak markayı oluşturan konseptteki ürünlerin tasarlanmaya başlanması.
10Konseptteki ürünlerin tasarımlarına devam edilmesi.
11Yapılan tasarımların diğer markalarla kıyaslanarak pazar analizlerinin yapılması.
12Analiz doğrultusunda ürünlerde gerekli değişiklik ve düzeltmelerin yapılması.
13Tasarım sunumlarının hazırlanması
14Tasarım sunumlarının hazırlanması

Kaynaklar

1- Avery, Jim. Kampanya Planlaması. İstanbul: Reklacılık Vakfı Yayınları, 2005.
2- Elden, Müge, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2009.
3- Balkaş, Elif Eda ve Tan Nesrin Adım Adım Reklam Üretimi, Beta Yayınları,2006
4- Göksel, Ahmet Bülent. Reklam Kampanyaları ve Medya Planlaması, E.Ü İletişim Fakültesi Yayınları, 1998.